Dag 23 Ucluelet- Qualicum Beach 27 mei woensdag.

27 mei 2015 - Qualicum Beach, Canada

We rijden door Pacific Rim National Park richting Tofino. Eerst nog even bij de vuurtoren gestopt maar het is nog te koud voor het strand. En walvissen hebben we niet gezien.
In Tofino koffie en brunch aan zee gegeten. Leuk en zin in een tochtje met het watervliegtuig. Maar het is nog te mistig dus gaan we naar de stranden van de zuidkust. We eindigen met een galerie bezichtigen. En daarna na een museum wat door de indianen wordt verzorgd. Prachtig! informatie over de historie en walvisvangst in kleine kano's.  Maar geen walvis gezien in de zee. We rijden de route van gisteren weer terug eigenlijk willen we,vanwege het mooie weer, in Alberni blijven. Maar dat is een partij ongezellig!! Brede straten, niks te doen en geen uitgaansleven. Dus we rijden door na een ijsje in de haven. We gaan verder naar Qualicum Beach aan de noordkust. We kijken uit over zee naar het vasteland van Canada en vinden een kei leuk motel. Dan is het tijd en weer ( 24C ) voor een fikse strandwandeling. Het is een kiezelstrand met miljoenen jonge krabbetjes. En dus stenen zoeken. T denkt dat ze er neergelegd zijn maar die discussie ga ik niet voeren. Na wat klimwerk komen we  aan bij het  Shady restaurant. . Ik lees dat er een live band speelt. Okmoi! ....... Nee die niet. Maar een blues band gaaf. Heb ik de datum verkeerd. Zaterdag is de blues. Vanavond een jazz sesjun met een keyboard en trompet. Heeeeeeeel stemmig. Charley Parker maar dan net niet. Haha
En na elk nummer klappen. Dan duurt het wat langer. Maar toch heel leuk. We wachten op iets lekkers.......zalm.