Dag 22 Mill Bay - Ucluelet 26 mei dinsdag

26 mei 2015 - Ucluelet, Canada

Na het gebruikelijk ochtend ritueel( Wat inhoudt een Starbucks voor de koffie, boodschapje voor het ontbijt en een Subway voor de lunch salade) gaan we op pad naar Duncan. De totempaal stad. Er staan hier rond de 80 totems die allemaal door indianen zijn gemaakt. Het werden er op een gegeven moment te veel. En men ging ze ook voor reclame doeleinden gebruiken vandaar dat er nu vergunning moet worden gevraagd om er een te plaatsen. Ze zijn dus echt authentiek. En er zitten hele mooie bij.

Hierna ga ik naar de informatie en ik krijg een nieuwe kaart van het zuiden van het eiland. Het duurt even voor ik klaar ben, want de man noemde mij "younglady" en dan kap je zijn verhaal natuurlijk niet zomaar af~! En hij hád me toch een hoop informatie......

Daarna naar Chemainus waar ze , toen de zilvermijn sloot, alles volgeschilderd hebben.( de muren dan) Om geld via de toeristen binnen te halen. Goed idee!

Na Nanaimo ( herhaal dit eens 5x) gaan we zuidwaarts naar Tofino. Het is drie uur rijden, maar morgen moeten we op onze schreden terug dus kunnen we alles doen wat we nu overslaan. Maar zover is het nog niet. Voor de dagelijkse activiteit bezoeken we de Qualicum Falls. Een kleine waterval in de bergen. Ja er zijn hier bergen. Heb al sneeuwtoppen gezien. En we rijden er straks doorheen naar het zuiden toe. Het is zoals gewoonlijk weer prachtig. Maar we hebben geen uitkijkpunten op de snelweg. En waar water is, als we op avontuur gaan, staan er huizen voor. Maar het geeft niet. Dan maar geen foto's. Wij hebben het gezien! De herinnering is gemaakt

Even later nemen we een afslag en zijn van de highway af. We gaan door een pas naar het zuiden. Hier komen we aan de Grote Oceaan of The Pacific. We gaan naar Ucluelet. Een schiereiland aan de zuidkust van het eiland. Hier boeken we in het motel. We zien uit over de baai waar nét een Orka is ingezwommen die er gaat bevallen. Dit zegt men in het motel in elk geval. Dit gebeurd elke paar jaar een keer volgens de eigenaresse. Nou wij gaan meteen naar de pier voor een avondwandeling, maar zien niks. Jammer. .... Op de kamer hebben we uitzicht over een stukje baai. Dus je begrijpt dat ik de hele avond voor het raam ga zitten met mijn toestel. Haha. NOT! We gaan eten. En de zalm is net zo lekker als gisteren. De lokale Brouwers kunnen er ook wat van! Dus we hebben het alwéér bijzonder goed getroffen!