dag 18 woensdag 16/12 Phnom-Penh

16 december 2015 - Phnom Penh, Cambodja

Dag 18 woensdag 16/12 Kampot-Phnom-Penh
We moeten weer gaan. Nog twee dagen. Vandaag de reis terug naar PP. En morgen de markt op en shoppen.
Bij het uitchecken zijn ze de laatste drie nachten vergeten. Ik dacht al wat goedkoop. Maar ik geef het toch maar even door. Die jongens krijgen hier al genoeg op hun kop door eenk van de eigenaren.
We vertrekken een uur later
Oals afgesproken. Maar dat is normaal in deze landen.  En nemen een andere route terug naar Phnom-Penh. De streek is veel welvarender, nou ja welvarender?, niet zo arm. Er staan fleurige Khmer huisjes en vrouwen lopen hier ook in de fleurigste pyjama's rond.
Hier wordt vlees verkocht op de markten. Het ziet er naar uit dat de halve, geslachte koeien al weken aan de tentjes hangen.  In de zon welteverstaan.
Als we om 16:00 uur in ons eerste hotel arriveren blijken we geüpgraded te zijn. Luxe balzaal als kamer. Ook met jacuzzi. We zullen er niet zoveel zijn. Morgen de laatste dag en dan moeten we de markt nog een keer op. Kerstcadeautjes kopen voor deze en gene.
Theo gaat mee heeft hij beloofd, of gedreigd moet ik zeggen.  Want met een man de markt over is weer een heel nieuw hoofdstuk. Het laatste hoofdstuk dus...... Morgen.

1. Ilonka:
    16 december 2015
    Heel veel plezier nog de laatste dagen! Hopelijk verloopt jullie terugreis wat soepeler dan de heenreis.