Dag 18 Revelstoke - Clearwater 22 mei vrijdag.

22 mei 2015 - Clearwater, Canada

Op tijd wakker mede omdat het nogal gehorig was in de eetkamer waar onze voordeur op uit komt. Het ontbijt is lekker bagels met roomkaas.
We zijn dus al om 9 uur op pad richting Salmon Arms. Zou daar nu al die zalm zitten? Nee hoor! Alleen fruit en het is nog buiten het seizoen.
We rijden uit de besneeuwde bergtoppen een soort Alpengebied binnen. We hebben op de kaart weer een zandpad gevonden wat we uit gaan proberen. Het is de laatste dagen 30 graden geweest dus echt nat is het hopelijk niet. ( hoewel je het met die honderden watervallen en het smeltwater nooit kunt weten). Het avontuur roept!
We zijn in Suswap.Hier nemen we het ontbijt bij een groot meer. We rijden er langs tot bij Salmon Arms als de wolken zich beginnen op te stapelen. Ook aan mooi weer komt een einde maar vandaag nog even niet!
We hebben al geboft dat we net in de bergen dat prachtige weer hadden.
Maar het duurt nog even. Eerst het offtheroad avontuur. Wat ik ook probeerde TomTom geeft geen andere route als de snelweg. Dus de kaart erbij. Een grijs streepje gaan we volgen. We rijden onbewust door twee indianenreservaten. Skwelax en Quaaout. Maar prachtige vergezichten en geen verkeer. Dan kruisen we de snelweg weer en we doen het nog een keer. Komen eerst op een houtbedrijf uit wat niet de bedoeling is. Er liggen honderden stammen in het meer en het ruikt naar zaagsel en hars. Draaien maar ! en de mindere zandweg naar boven. Af en toe komen we een grote vrachtwagen tegen op het zandpad die hout naar het bedrijf gaat brengen. Dan is het een paar minuten mistig van het stof. Maar personenauto's zien we niet. We nemen nog een afslag naar Thomson provincial park. De weg is nog slechter maar gaat helemaal naar het Thomson meer. We hotsen en knotsen er naar toe. Prachtig!  Maar we moeten ook weer terug. Tja je moet er wat voor over hebben!  We zijn er helemaal alleen.
Hierna lijkt de eerste pad weer een stuk minder erg en deze komt uiteindelijk op een verharde weg uit. We zijn in Clearwater. Waar een meertje is wat toevallig Dutch Lake heet.
We vinden een geweldig motel, uitzicht op het meer en goed verzorgd voor weinig $.
We boffen ook want de bui trekt deze keer voorbij.
Zou er in het restaurant aan Dutch Lake vanavond Hollandse kost zijn vraag ik me af. We gaan dat nu eens bekijken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Trees Peeters:
    23 mei 2015
    geweldig die mooie verhalen zo s,morgens bij mijn ontbijt.
    da,s mooi de dag te beginnen
  2. Lies Gosens:
    23 mei 2015
    Hoi Helma en Theo,
    Ik heb net even ( nou ja EVEN ) bij-gelezen en foto's bekeken.
    Wat een prachtige reis en mooie foto's.
    Ook heel leuk beschreven met de nodige humor.
    Veel groetjes van ons en geniet van alles wat je ziet- en mee maakt, inclusief stofhappen- VET eten- beren op de weg enz. !!
  3. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    26 mei 2015
    Fijn Lies dat je het leuk vindt! En we genieten volop!!