Dag 17 Golden -Revelstoke 21 mei donderdag.

21 mei 2015 - Revelstoke, Canada

Lekker die baklava gisteren. En nu zijn er weer lekker vroeg bij. Richting Revelstoke door de bergen gaan we. Door het Glacier National Park en over een pas. Eerst boodschappen doen voor de picknick.
Lekker cd van mijn nieuwe Canadese ontdekking Red Rider op. We komen langs een wolven centrum. Toch maar even kijken. Ze zitten weliswaar opgesloten maar we krijgen er een interessante lezing bij. En wat een mooie dieren!! De lezing duurt wel lang en we zijn zo een uur verder en een stuk wijzer. Dat uur wordt teruggezet vandaag dus niks aan de hand. Het tijdsverschil is nu 9 uur vroeger als in Nederland.
Ontbijtje wordt op een afgelegen zandweggetje genuttigd. Maar dat is zo gebeurd. Het stikt er van de muggen. Dus weer snel   verder door Glacier Park. Maar alle zijwegen zijn afgesloten vanwege lawinegevaar denk ik. Dan bezoeken we de warmwaterbronnen maar. Goh! Wat een afknapper. We dachten bij een kleine warme poel water in de grond uit te komen. Is daar een gebouw met een zwembad vol oudere mensen. Veel ouder als wij nog. Ja tappen ze de warmwaterbron af pompen het in een zwembad. Vragen 10€ per dip. Dus een keer er in en eruit. Bouwen er een restaurant en souvenir winkel bij.Klaar is Kees. Kassa!!
Dus dat gaan wij mooi niet doen.
Als we in Mount Revelstoke ( klinkt als game of thrones) Park komen, zijn er wel zijpaden open om te bekijken. Dus eerst het regenwoud bewandeld en een paar kilometer verder de Wetlands boardwalk. Waar stinkdierenkool (skunk cabbage) groeit en zeldzame vogels zitten. Met als die bossen hier zou je veel vogels verwachten maar het is doodstil overal. Erg vreemd.
Zitten zeker allemaal te broeden of we zijn te vroeg. Het is net de grote Peel zonder vogels en stinkdieren zien we ook niet. ( we dachten dat die dieren die plant graag aten vanwege de naam.  Blijkt , na onderzoek, dat die planten zo stinken )
Enfin eenmaal in Revelstoke rijden we nog even de berg op. Hier is het mooiste vergezicht tot nu toe. We komen van de rainforrest in de snowforrest en ik zie zowaar een blauwe vogel!  Wauw. Ik boek een hotel en we rijden er ook meteen naar toe. De eerste misser deze reis. Het heet boutique cube en is een cubus in Mondriaan kleuren. Of rubikscube hadden ze het ook kunnen noemen. Geen douche op de kamer en een gezamenlijke zitkamer waar de kamer op uitkomt. Ik vind het wel lachen.
Even het terrasje op voor een welverdiende versnapering. En na een douche naar een echt authentiek Canadees India's restaurant.
Na de Chinese, Franse, Griekse , Japanse, Amerikaanse, Italiaanse en Canadese keuken, het meest gegeten volgens mij ....... Op Thais na maar die zit hier niet. Lol.