Dag 17 Posito -Uspallata zaterdag. 04-11-17

4 november 2017 - Uspallata, Argentinië

We springen de route 66 of 40 weer op en rijden langs de bergketens af richting Mendoza. Vandaag lijkt een mooie route te worden. We komen bij de hoogste berg op het Amerikaanse continent. En buiten de Himalaya  6962m hoog : Cerro Aconcagua

Onderweg komen we nog steeds Gaucho Gil tegen. Maar nu lijken de kapellekes wel een vuilnisbelt.

Bergen lege flessen erbij als offer. En ook poppen, plastic tassen en andere rotzooi worden hem in volle aanbidding aangeboden....... het ziet er niet uit maar qua statiegeld is het voor die arme indianen een goudmijn.

Vanmorgen heb ik een heel gesprek gehad met een wat oudere man die buiten lekker van  zijn Matté thee zat te genieten. Hij sprak een paar woorden Engels en dat was wel fijn. Hij vertelde dat de wachttijd aan de grens bij Mendoza wel tot 8 uur kon oplopen. Maar we zullen zien. Hij stippelde voor ons nog een andere route uit die rustiger was.

We rijden door het wijngebied van Argentinië. Toch het derde wijnland ter wereld dus dat wordt proeven vanavond.

We laten de bergen even rechts liggen en rijden door de druivenvelden naar het zuiden. Okmoi!

Maar het ontzettend blauwe water is helemaal niet normaal !

We komen er per ongeluk langs en het is prachtig! In het wat grauwe landschap.

Wat zei ik? Grauwe landschap?! Dit veranderd langzaam in het meest kleurrijke gebied wat ik ooit gezien heb in de bergen.

Zelfs Darwin was hiervan onder de indruk lees ik later.

Ineens een gele steen tussen rood ijzerhoudend gesteente dan weer zwarte lava en alle tinten grijs. Het voelt alsof we in The lord of The rings zijn terecht gekomen. En de ene bocht onthult nog mooiere taferelen dan de vorige. Ik vind het jammer als we al zo vroeg aankomen in Uspallata. Een wintersport plaatsje. Maar nu even niet. Veel motorrijders want het is hier goed toeren. En bergbeklimmers want het basiskamp om de beklimming te beginnen is vlakbij. Er ligt bijna geen sneeuw meer dus het seizoen is afgelopen. Wij doen geen van al. Wat we wel doen is een wijntje proeven en T weet al hoe het bier smaakt maar wil even checken of het op deze hoogte hetzelfde is. We hebben een kamertje in een jeugdherberg. Tja oude tijden herleven. Leuk dat alternatief altijd hetzelfde blijft en wat wij ooit verkondigden ons nu ouderwets voorkomt. Toch een beetje ouder geworden. Wat wijzer betreft zeg ik  maar niks.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans Houthuijzen:
    5 november 2017
    Een jeugdherberg ( jawel )
    😂😂😂😂😂😂😂😂
  2. Daniëlle:
    5 november 2017
    Verheug me weer op je volgende verslag 😉