Dag 16 Banff - Golden 20 mei woensdag

20 mei 2015 - Golden, Canada

. We moeten vandaag weer een stukje terug naar lake Louise om in Golden te komen. Heerlijk, ik vind dat geen straf! We zijn vandaag op de helft van de vakantie en rijden richting Golden in British Columbia. Het gaat 23 graden worden vandaag dus we doen rustig aan. We zijn nog steeds in de bergen maar vandaag probeer ik me qua foto's toch wat in te houden. Gisteren bijna 220 gemaakt ( en dat was nog voor we de beer zagen! ) We rijden via Bow Parkway. Waar we Wapities zien. We ontbijten hier aan het water. Ik besluip nog een Wapiti in het bos en na een grondig tekenonderzoek gaan we door. Haal ik later toch nog een of ander spin uit mijn haar. Eindelijk zien we dan een volwassen zwarte beer. Helaas alleen zijn kont als hij in de bosjes verdwijnt. Hierna komen we in British Columbia. We gaan op zoek naar de Tattakaw falls. Er staat op een bordje dat de weg is afgesloten, maar zo lang er geen hek staat laat T. zich niet tegenhouden! We komen ongeveer 7 km ver...... De waterval is 15 km. Maar we zijn er helemaal alleen ! Er komen op dat punt waar we moeten stoppen twee rivieren bij elkaar ( ook een klein watervalletje). Daar staat dan de slagboom. Maar dit hebben we toch maar mooi meegepikt! Na een lekkere salade aan de kicking horse rivier gaan we Golden in voor het hotel en een welverdiend terrasje. Het is per slot 27 graden. Het is een leuk plaatsje. In de bergen. Niet zo wintersport georiënteerd als Banff. Met die semi Oostenrijkse huisjes. Wel klein. Ben er even doorheen geslenterd toen we waren ingecheckt. Maar stond na 10 minuten weer buiten. Dan maar een fikse wandeling langs de rivier. Maar ja, als je dan uit de bebouwing komt en het bos ingaat? Zonder beren spray zag ik dat niet zo zitten. Dus een dik uur later was ik weer bij het motel. Lekker veilig. Vanavond maar weer een pilsje pakken. Er is live muziek in tdurp. En eerst even naar de Griek. Toch fijn dat er zoveel emigranten zijn in dit land. Haha