Dag 17 19/05/14 maandag

19 mei 2014 - Bologna, Italië

Wat gaan we doen?  We weten het niet....... Geen grote steden Milaan, Parma, Venetië. Zijn wel stedentrip waardig maar niet met die grote bak. Dat doen we wel een keer met een hoponhopoffbus.
Eerst nog een stukje langs de kust richting Ravenna en dan doorsteken naar de meren Garda, Como en Lugano. Dat is het grove plan.
Maar dat kan tegen koffietijd weer veranderd zijn.
We hebben genoten van een lekker ontbijtje met echte espresso. Das pas een hartstartertje!  Heerlijk!!
Bij Rimini zitten we weer op een leeg strand. Dat is 's zomers wel anders zo te zien aan al die palen voor parasols. We komen er bijna niet meer uit met al dat eenrichtingsverkeer dus besluiten even een stukje via de snelweg richting Bologna te gaan. Wel saai maar de weg over de dorpjes bewaren we wel voor een volgende keer. We hebben al besproken om een keer via Italië meteen naar Griekenland te gaan en dan daar wat gaan eiland hoppen. Das voor volgend jaar de planning.
Zo hebben we weer wat in het vooruitzicht na Australië. Jaja we denken vooruit!
Bij Imola houden we de snelweg voor gezien. Het is weer tijd voor iets cultureel. .
We gaan Rocca Sforzesca bekijken en het paleis van de Doge. Dit was helaas gerenoveerd. En de Rocca was dicht. Trouwens alles was dicht ivm siësta. Maar een keer omheen lopen, bedenken dat het in de 13de eeuw al opgeknapt moest worden omdat het al in 200 BC bestond. En dat Leonardo da Vinci er ook nog een paar torentjes bij had gemaakt. Ik krijg er wel beeld bij. Beetje Floris en Sindala. Haha. Ik zie bij elk gaatje in de muur al een pijltje naar buiten steken. En hete olie op de kantelen.
Mooi hoor!
Maar je krijgt wel honger van dat wandelen en mijn fantasie verlegt zich al snel naar een Pizza met een salade.
We rijden naar het hotel. Maar dat ligt  ver buiten de stad en heeft helaas geen restaurant. Dus moeten we toch nog naar de stad. Ik vind dat geen probleem met al die winkeltjes. Haha het is weer een tijdje geleden!
De stad wordt veranderd in Argelato. een dorpje ten noorden. We hebben echt zin in een klein hapje. Maar alle restaurantjes en winkels zijn van 14:00 tot 17:30 gesloten. Helaas.
Om 5 uur vinden we een klein groentenwinkeltje wat open is. Ze verkopen er ook wijn en pasta. Theo heeft zoveel trek dat hij wel 5 grote pakken droge pasta inslaat. In de auto gaat hij fantaseren wat hij daar thuis allemaal wel niet van gaat maken. ( waarschijnlijk alleen bolognese). Maar ik krijg wel steeds meer trek. We stoppen bij een benzine pomp........ Geen winkeltje erbij. De volgende wel. Maar het is intussen zo laat geworden dat we besluiten samen een broodje te delen, en vanavond in het hotel dan een pizza te laten komen. Haha. We kunnen er wel om lachen,  dat we dat niet wisten van die siësta in Italië. Maar dit is ook het laag seizoen en geen stad. Het wijntje hakt er wel dubbel in op nuchtere maag dus dat scheelt weer.
We gaan voor een avondje lezen op de kamer. Pizzaatje erbij en een paar Bailey's. Dat mag want het is maandag.