Dag 16 18/05/14 zondag

18 mei 2014 - Senigallia, Italië

. Toch maar wat proberen te slapen. Valt niet mee. Om kwart voor twaalf
's nacht krijgen we een stop in Igoemenitsa. Ter hoogte van Corfu. Vandaar uit is het een lange ruk naar Ancona. Maar van slapen komt niet veel. Ik lig bij een tv die de hele nacht aanstaat. En continu hetzelfde Grieks debat. Maar ik slaap
wel genoeg om een dagje op de boot te lummelen. Eerst de zonsopgang filmen om half zes. Dit keer zijn er maar 3 Chinezen op en die staan zo te kakelen dat ik alleen kan filmen en ze pas in de gaten hebben dat hij al op is als hij boven de bewolking komt. Wel grappig 3 gillende Chinezen op me af rennend al gillend en toestel in de aanslag. Haha te laat!
Ontbijt , lezen en zonnetje dan lunch lezen en zonnetje . Het buikje is al aardig rond aan het worden, en rimpels heb ik ook wat minder, haha. Mijn vel wordt te krap voor mijn omvang. Maar daar kijken we thuis wel weer naar. Hier kan het niet stuk!
Eindelijk komen we om half zes in Ancona aan. Ook eindelijk omdat er een soort Duitse EO jongeren achter ons zaten die nogal moeilijke discussies aan het voeren waren. Jee wat een gezever. Maar zelf vonden ze zich reuze interessant en wereldwijs en intelligent.
We hadden een hotel geboekt in Senigallia. ( dan is het nét of we ook in Afrika zijn geweest). Een chic ding. Helemaal rond gebouwd. En het is ook nog druk en gezellig in de stad.
Theo gaat voor zijn eerst bolognese pasta. Daar praat hij al een week over. Het is weer een heel ander land. Moet even wennen aan het Italiaans. Dank zij mijn maatje Francine ,die in Spanje veel naar het Italiaans vertaalde , weet ik me goed te redden. Ook lijkt de entree minder fleurig dan Griekenland waar alles wit en blauw was. Maar dat is mijn eerste indruk in de haven. Dus dat telt niet.