Dag 16 donderdag 10-11-16

10 november 2016 - Santa Maria, Kaapverdië

We zitten in een hotel midden in de stad. Het was erg gezellig gisteren. Kamer boven een terrasje met live muziek.
Lekker gegeten op dat terras en daarna zwaaien naar de percussionist van mijn balkon. Een beetje sjans doet een mens goed op mijn leeftijd haha.

Maar vanmorgen was het een afknapper van jewelste. Om half acht parkeert er een gierton onder het raam. Daar blijkt een gierput te zitten die het hele complex verzorgt. De stank is niet te harden. Komt hij later ook nog eens terug voor de tweede lading op te zuigen!
Gatver!  Het doet wel herinneringen van vroeger herleven ;bij ons thuis kwam de "zeikton" maar een paar keer per jaar. En moesten ramen en deuren gesloten blijven van ons mam. (En dan stonken wij nog niet eens als een paar honderd toeristen aan de race.)
Maar als het werk klaar is, is het pand gelukkig zo gelucht. Ik hoop toch niet dat dit elke dag op het menu staat. Gelukkig hebben we maar twee nachten geboekt.
Hier komen we dus niet terug!  We boeken meteen voor vrijdag maar een ander optrekje. Sjeeee wat een lucht. En ook voor de derde keer kan ik weer alles sluiten. Was niet erg geweest als de airco werkte. Maar die doet het niet. Dus vluchten we uiteindelijk maar de kamer uit en gaan lekker ontbijten ( bovenwinds welteverstaan )
Dan even smeren en langs het strand. Daar zijn we nog niet geweest en vinden er alle luxe resorts en all inclusives. Ook bars met dansshows in de avond. Hier wordt van alles georganiseerd en het lijkt erop dat het seizoen de afgelopen week begonnen is. Toen we hier de eerste dag waren was er niks te doen. Nu is het vol!
Het snorkelen hou ik snel voor gezien. Als ik geen vaste grond onder de voeten heb ben ik voor ik het weet een stuk de zee in gezogen. Dat is een heel eind terug zwemmen. En de golven helpen niet mee maar na elke golfslag kun je weer opnieuw beginnen. Mijn conditie is ook niet meer wat het geweest is maar heb toch gewonnen en de kant weer bereikt. Dat wordt spierpijn morgen maar ik leef nog Haha.
En het is na al dat gesleep met de uitrusting dan ook een teleurstelling. Dan maar shoppen, als troost. Maar ook dat hou ik snel voor gezien.
"Kom alleen even kijken " zeggen ze. En dan lullen ze de oren van je kop zodat je maar iets ( veel te duur) koopt. En vooral geen tijd hebt om na te denken. Maar ik ben opgevoed door een moeder die op de markt voor een lapje stof van vijf gulden nog een half uur stond te handelen zodat het er twee voor de prijs van een werden. En daar hebben ze hier niet op gerekend. Haha.
Ik maak er een sport van en de handelaartjes zien de humor er, na de eerste schrik, ook wel van in. Dat wordt dan beloond met een mooie prijs. Als ik dan toch een paar centen meer geef  kan het niet meer kapot. Leuk!
Het is een grijze dag maar met 25 graden hebben we niks te klagen. De airco is gemaakt en we kunnen morgen ramen en deuren dicht houden.
Het leven is goed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade