Dag 15 woensdag 09-11-16

9 november 2016 - Santa Maria, Kaapverdië

Nog een week te gaan en vandaag vliegen we terug naar af( en krijgen geen 200 gulden zoals in monopoly oude versie ). Het hotel is heerlijk. We zijn echt verwend met een lekker ontbijt.
Nadat we de teleurstelling over het wereldnieuws hebben verwerkt, gaat het leven verder. Ben blij dat ik geen Amerikaan ben die hier op vakantie is. Je zult het maar steeds uit moeten leggen! Hoe kan dit gebeuren? Zelfs ik had niet gedacht dat de domme kiezers zo in de meerderheid waren. Maar we zullen het gaan meemaken.
We gaan naar Sal want vandaar uit kunnen we nog iets gaan doen.  De luchthaven in São Vicente is erg streng. Ik word grondig gefouilleerd. Te grondig naar mijn zin, en dan blijkt het een speld in mijn haar te zijn. Het was wel een vrouw, maar toch.....
De rest van de week zal het bewolkt en winderig blijven volgens de voorspellingen dus ideaal voor nog een tripje.
We gaan het eens bekijken bij de toeristen informatie op Sal.
Maar op internet hebben we al gelezen dat je zelf een vliegtuig moet charteren om naar Fogo te gaan.
We komen om 12 uur aan in Sal. Het is een anticlimax. Plat land. Druk en veel Senegalezen. We zitten midden in de stad wat ik niet zo erg vind. Het ziet er gezellig uit. En veel winkeltjes.
Toen we aankwamen was er niks te doen maar nu lijkt alles tot leven te zijn gekomen. Erg druk en gezellig. De Afrikaanse mensen zijn ook niet zo vervelend als in Boa Vista. Ik begin al met wat kadootjes te kopen.
Ook de trip naar São Nicolão is geregeld voor het weekend.
We gaan eerst twee dagen chillen en snorkelen ( ik dan).
En tegen de tijd dat we weer weten dat stilzitten niets voor ons is kunnen we weer weg.
Nu even een dagje lekker nix.