Dag 15 Jasper-Banff 19 mei dinsdag

19 mei 2015 - Banff, Canada

Gisteren hebben we gegeten wat we hebben gezien!  Hoe barbaars het klinkt zo lekker was het. Ik neem niet terug wat ik heb gezegd want voor dit eten moet je bij een sterrenrestaurant zijn. ( normaal zitten we in een gewoon familie restaurantje)  Ik had bisonsteak en manlief Elk ( soort ree) tournedos. Ik hoop dat ze geen wilde hebben gebruikt, en anders een roadkill.  Want dat zou nog zonde zijn van die mooie dieren. ( ik kan me trouwens een Bison ook niet als roadkill voorstellen. Behalve door zo'n grote vrachtwagen. )
Enfin lekker gegeten en toch een partij lichter zijn we voldaan naar bed gegaan.
Vandaag gaan we de icefields route rijden richting Banff. Het is inderdaad, zoals National Geografic beschrijft:  een van de mooiste routes ter wereld.
Ik kan het alleen maar beamen. Kan een mens een overkill krijgen van mooi?? Ik dacht in nieuw zeeland al dat het te veel werd. Toen zaten we er drie weken in. Nu twee dagen en Theo begint al naar de saaie graanvelden van de prairie te verlangen om even op adem te komen.
Ik heb denk ik van elke berg wel een foto gemaakt. Voor en achterkant. Dat zal ik jullie zoveel mogelijk besparen. Maar ze waren ook allemaal anders. Sommige hard en grijs en scherpe toppen. Andere groen met een wollige gletcher van sneeuw. En er waren erbij dat je dacht : dat wordt vandaag nog een lawine zo hingen de sneeuwkappen erbij.
We hebben de Skywalk gedaan maar dat was niet zo indrukwekkend als het pure nature. En jawel ook weer een beer tegengekomen. Een zwarte deze keer. Die eerste was een jonge grizzly. Ook bokken gezien en de wawagans natuurlijk. Ditmaal met man en kuikens.
Normaal duurt de tocht 3 uur. Maar wij hebben er 7 uur over gedaan. Het was dan ook prachtig weer. Geen wolkje aan de lucht en warm. Denk wel 20 graden gemiddeld.
We gaan in Banff slapen na eerst naar de Japanner te zijn geweest. We zijn kapot.  Al die indrukken. AWESOME !!!

1. Anoesjka:
    2 juni 2015
    wat een herkenning. Zijn er ook geweest. Mooi dit buiten onze eigen album terug te zien. Wat een blauw water he en wat een prachtige natuur. Ook wij hebben daar genoten.