Dag 15 17/5/14 zaterdag

17 mei 2014 - Itháki, Griekenland

Geen oog dichtgedaan. Het was koud. Zelfs met twee dekens kon ik niet stil blijven liggen en last van mijn schouder. Waarschijnlijk wat late spierpijn. Waar blijven die nachtelijke opvliegers als je ze nodig hebt om warm te worden? Toch even weggedoezeld en als ik wakker schrik denk ik kwart voor 9??!! Aangekleed blijkt het kwart voor 7 te zijn. En dan duurt het wachten lang. Positieve kant : ik heb wel de zonsopgang gezien! Om 10 uur rijden we langzaamaan naar Patras. Onze boot vertrekt pas om 16:20 dus tijd zat. Het is weer zonnig deze morgen. Wel een fris windje. 17C . Om half twaal, als we het gevonden hebben is het 26 graden dat scheelt weer. We gaan een kop koffie drinken op een terras met louter debatterende mannen. Het is zaterdag en het lijkt wel of ze de visvangst van afgelopen week, visje voor visje, bespreken. Daarna checken we in en wachten op de boot. Er komt een veerboot van dezelfde maatschappij. Ik wil er eigenlijk wel alvast op maar Theo wil wachten, en dat is maar goed ook want een uur later komt er eentje die 2x zo groot is en met ons nummer erop. Het wachten is het ergste. Daarna komt het verkennen van de boot. Restaurants, bars, casino, Zwembad etc etc. Het is gewoon een cruiseschip. We zullen ons niet vervelen die 23 uur. De regen die voorspeld was is ook niet gekomen. Het zonnetje schijnt volop. Ik verheug me op de zonsondergang op volle zee. Maar ook op een wijntje. Hopelijk slapen we vannacht goed. Er zijn een paar bussen Chinezen aan boord en dat is me een gekakel. Daar kan DDAB nog wat van leren! Sorry dames, onze biljartclub kan er wat van, maar die decibels halen we niet! Vlak voordat we uitvaren pakken dreigende wolken zich samen. Dat belooft spannend te worden. Maar ik heb me te vroeg verheugd, het drijft landinwaarts en we hebben een rustige zee. Jammer...... En zo dobberen we langzaam naar Italië langs Ithaka, Corfu enzovoort. We hebben een prachtige zonsondergang, kon alleen geen foto maken vanwege de Chinezen. Die duwden zelfs elkaar weg voor een plaatsje. Dus heb ik er maar live van genoten. Nu nog even borrelen aan de bar en dan is het weer bedtijd. Tot morgen.