Dag 14 16/5/14 vrijdag

16 mei 2014 - Selianítika, Griekenland

Om acht uur weer wakker en op zoek naar een postkantoor om de papieren te posten voor de verzekering. Niet te vinden in de kleine dorpjes is er geen en de grote steden te kleine straatjes. Ach we hebben de Griekse levensstijl aanvaard en maken ons er niet zo druk om. Theo heeft een whiplash zegt hij maar heeft er geen last van. Haha. Ik heb een beetje spierpijn dus we hebben er niks aan overgehouden. Behalve een ietwat voorzichtigere rijstijl. Maat dat slijt wel weer.  Eerst even een fles Baileys kopen dat we daar niet meer voor hoeven draaien vandaag.
We rijden richting Patras en nemen de tijd. We komen over een kanaal uit de bergen gekapt ( met de hand) van de Middellandse naar de Ionische zee. Je kunt er bungeejumpen maar , hoewel het gisteren de 13 de dag was, wagen we de sprong toch maar niet.
 Kopje koffie drinken we wel aan de Ionische zee. Wel binnen want er waait een harde en koude wind. De zeilers zijn in hun nopjes.
Om 14:00 uur zijn we in Selianitika. Ofzoiets. Een klein gat aan de  Ionische kust. We hebben een appartement voor een nacht bij Jimmy's gehuurd. (We dachten Engels te kunnen praten) Helaas de eigenaar heet Apostolis. Maar mooi uitzicht en we zijn voor de bui binnen. Morgen gaan we met de veerboot van Patras ( hier 50km verderop) naar Ancona. Vandaag willen we er een dagmetweinigrijden van maken. Helaas geen winkels in ut durp. En ook geen weer. Rest ons niets anders als in de plaatselijke tent een wijntje en pilse te drinken. De wijn wordt hier trouwens per halve liter geserveerd. Haha.
We maken nog een wandeling door het dorp. En strijken neer   Net voor de bui binnen. Effe deurzakken het is tenslotte vrijdagavond. Tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl