Dag 12 zondag 06-11-16

6 november 2016 - Paul, Kaapverdië

De helft nog voor de boeg.ik ben om vijf uur al wakker.....van de kou. De airco staat wat hard maar heerlijk geslapen op het geluid van de golven die onder het terras op de keien breken.
Het is bewolkt maar de zon doet zijn best en de nacht verdwijnt snel. Maar de zonsopgang is niet meer wat het geweest is. Te bewolkt vanmorgen. Ik verheug me al op de rondrit vandaag.
Maar voor het ontbijt nog even kijken welke heilige er op die berg staat. Na een fikse klim blijkt het toch São Antonio te zijn. Even van het uitzicht genoten. En op de terugweg mijn ticket voor het gratis ontbijt verloren.
"Heilige Antonius goeie vrind zorg dat ik mijn kaart weer vind". Maar ik heb zeker iets verkeerd gedaan daarboven want het kaartje is spoorloos verdwenen en fut om terug te klimmen heb ik niet meer.
Die heiligen zijn ook niet meer wat het geweest is.
Na al die inspanning is de airco onder de 20 graden wel even lekker.
We wandelen wat richting het noorden,maar als de zon begint te prikken houden we een busje aan om naar Ribeira Grande te gaan. Er zit al een hele familie in en aangezien het jongetje mij allerlei goochelkunsten laat zien kan ik niet goed op de omgeving letten. Maar ik zie wel dat er in de grotten in de berg nog gewoond wordt.
Ik leer het jongetje de "Spock groet " tot grote hilariteit van zijn broertje.
In Ribeira grande. (Wat grote rivier betekent) is de rivier ook niet meer wat het geweest is. Hij staat droog. Hij wel! maar wij gaan even vocht aanvullen bij de plaatselijke pizzeria.
En verder naar Corda, en Porto Novo door een werkelijk prachtig landschap. Voor zover we het kunnen zien want boven op de berg is het nogal mistig door de wolken.
Maar wàt we zien is geweldig.
In Porto Novo gaan we een hapje eten bij la Lampara da Giorgio een klein Italiaans gezellig mannetje.
Octopus en sla want vanavond is er alweer een gedekte tafel.
Pfffff nog even wat wandelen om het er af te krijgen. Er is niks te doen want de zondagsrust wordt hier wel in ere gehouden. Iedereen hangt wat rond en de mannen zitten buiten op het plein wat te kaarten. De inwoners lijken arm. Broodmager, weinig kleren om het lijf maar wel een nieuwe gsm. Blijft vreemd.
Om 17:00 zijn we kapot en rijden we weer langs de kust terug naar ons hotel aan zee. Effe chillen, douchen en dan weer eten. Vroeg naar bed want wij zijn ook niet meer wat het geweest is. Tot morgen.

1. Gerrie:
    7 november 2016
    Helma en Theo,
    Het zijn weer hele mooie foto`s die je maakt met je telefoon, geweldig mooi. ook de verhalen, we genieten echt mee.