Dag 12 Redwater - Mayerthorpe16 mei zaterdag

16 mei 2015 - Mayerthorpe, Canada

Zo ! om zes uur weer wakker. De plannen zijn ,met het weer , gewijzigd. We gaan niet verder meer naar het noorden maar nu echt richting rockies. We zijn een beetje bleu van de platte prairie i Het gaat richting Jasper. Waar een van de mooiste routes ter wereld moet liggen.
Vandaag hoeven we er nog niet te komen.
Over het weer kan ik alleen maar zeggen: de boeren zijn er blij mee!  7 C en regen.
We rijden door een lappendeken van akkerland. En langzaam wordt het weer wat heuvelachtiger. We zijn nu in Ukraine immigranten gebied. Veel kerken en wat meer bomen en koeien. Niks om over naar huis te schrijven. Haha
We komen in Fort Assiniboine. Hier staat 's werelds grootste wagenwiel en pikhouweel. Haha kom er maar eens op. Maar er is ook een park. En beren!! Mooi park geen beren. Maar het maakt het nemen van een foto, als je uit de auto stapt,een stuk spannender! Echt een adrenaline kick als je moet uitrekenen hoe ver je van de deur af kunt komen en dan die beer er uit rennen op de weg terug. Heerlijk!! En daar is ook de zon alweer. Toch leuk dat hij er uit piept als we ergens stoppen.
We rijden richting Swan Hills.
De weg heet grizzly trail. Dus gaan we af en toe de weg af bij een water of riviertje. Het motto is: alles pro-beren!
We zitten om 13:00 weer in de heuvels en bossen. Prachtig! We waren echt wel weer aan afwisseling toe. We checken in een leuk motel. Echter: Eten en de saloon in dit dorp wordt afgeraden vanwege de gangs die er komen.
We zien wel wat we doen vanavond. Een kei mooie route en een geweldig leuke en spannende dag was het. Tot zover geen beren op ons pad gevonden. Toch ook weer positief!

1. Ilonka:
    17 mei 2015
    Hartstikke leuk om jullie avonturen zo te volgen.
    Jasper is een heel mooi park.
    Misschien is de Capilano Suspension Bridge iets voor jullie in de buurt van Vancouver (Geen hoogtevrees?). Naar Vancouver Island kun je met de veerboot of met een watervliegtuig. Heel veel plezier nog! Groetjes.
  2. Helma Peeters:
    17 mei 2015
    Hee Ilonka bedankt voor de tips. We waren al aan het kijken hoe we het beste van en naar het eiland konden zodat we de weg niet twee keer hoefden af te leggen. Het wordt de veerboot.
  3. Helma Peeters:
    17 mei 2015
    En ... Nee geen hoogtevrees. Ik weet niet hoe het tegendeel heet. Maar hoe hoger hoe meer ik kick. Lol
  4. Ilonka:
    18 mei 2015
    Het tegendeel heet vast Adrenaline-junkie, haha. Houdoe!