Dag 11 Crossfield - Redwater 15 mei vrijdag

15 mei 2015 - Redwater, Canada

En we zijn ( gelukkig ) wakker geworden in Crossfield. Het is weer super grijs weer. Maar droog.

Vandaag is een bezoekje naar Elk Island National Park op de agenda gezet. Een soort Serengetti van Canada staat in de lonely planet. Met het meest gehoefde wild per km2 ter wereld. We zullen zien....of niet.
Eerst maar even richting Edmonton de hoofdstad van Alberta. Daar zou het beter weer moeten zijn. En jawel rond elf uur af en toe een schaduw.
Nu we een weids uitzicht hebben valt er weinig te zien. We zitten in olie win gebied. En nog steeds op de prairie. Maar in het buitenland is alles interessant, dus genoeg te kijken en fantaseren dat de koeienkuddes Bisons zijn, die elk moment op hol kunnen slaan, helpt ook.
Maandag is Victoria day hier. Dus een lang weekend. Het is duidelijk te merken op de weg. Er lijkt een heel arsenaal aan Campers te zijn opengetrokken.

Na de inname van de dagelijkse dosis cafeïne bij Starbucks en de boodschappen voor de lunchinhetpark gaan we door Edmonton heen. Niet ons ding die grote stad. En te veel raffinaderijen.
Als we in de Canadese Serengetti arriveren kopen we meteen een Discovery pass die voor alle parken geldig is. Het begint goed. De Bisons liggen al na een paar honderd meter van de ingang te luieren in het gras............ En daar stopt het ook. Het is een prachtig park, maar op 1 broedende en  3 zwemmende ganzen na, zien we geen dieren meer in het wild. (Volgens Theo is dat een goed teken want het wil zeggen dat men hier niet alles voor het toerisme doet.)
Maar ik ben dik tevreden met de wilde bizons. Hoewel ze ook lui zijn geworden.
Waar zijn de stampede's van vroeger gebleven?  En die vergelijking met de Serengetti? Ik denk dat ze op de verkeerde tijd in Afrika zijn geweest voor die vergelijking. Als je voor (of na ) de grote migratie daar bent zie je ook weinig dieren. Haha

Als we uit het park komen rijden we naar Redwater. Daar boeken we in het hotel en gaan op zoek naar de wasserette. (Tja als je licht bepakt gaat moet er gewassen worden.)We ontdekken in de twee straten die het dorp telt ook een saloon. Een echte. En het is. Vrijdag !! Dus terwijl de was draait een paar pilsjes pakken. Het leven is goed!!

1. Arnobosmans:
    16 mei 2015
    gdm en weer een mooie ervaring dikke bisons en een lekker biertje gr
  2. Helma Peeters:
    16 mei 2015
    Leuk die reacties allemaal bedankt!!