Dag 12 Calchaqui- Rafaela. Maandag. 30-10-17

30 oktober 2017 - Rafaela, Argentinië

Gelukkig is het weer maandag! Dat hoor je niet vaak ,he? Maar deze maandag is erg welkom.

Na het ontbijt gaan we richting Rafaela. Het is “maar “ 250 km verderop maar het wordt vanmiddag lekker weer. En aangezien we nog niet veel zon hebben gezien ( behalve als we in de auto zaten) willen we er even van genieten vanmiddag.

En dan helemaal in de verte...... is het een wolk? Is het regen? Nee... het zijn de bergen volgens ons !!!

Pffff nou ja, nog erg ver weg maar ik krijg nu wel het gevoel dat we ergens naar toe gaan.

Argentinië is een mooi land maar ik begrijp nu wel waarom de georganiseerde reizen de afstanden met vliegtuigen afleggen. Het is een stuk handiger qua tijd. Alleen zien wij toch meer van de lokale bevolking en die zijn super vriendelijk. Dat moet ook wel in ons geval. Want niemand spreekt Engels en dat Spaans van mij vergt nogal wat geduld.

We picknicken in Videla. In een bos met kwetterende vogels.  Ze zijn bezig met landje veroveren om nesten te bouwen. Theo ook met het grote slagersmes wat we gebruiken voor de sinaasappels en het brood.  Zijn mik kunsten zijn niet te evenaren !

Mooie nestjes. De vogels zijn groen dus niet te zien. Het zijn geen parkieten. Kees zal wel weten hoe ze heten. Ik heb er geen verstand van.

De “bergen “ zijn intussen in wolken opgegaan. Het zal wel een fata morgana zijn geweest. Kan best met dit zonnetje Haha

We komen aan in Rafaela , het hotel is midden in de stad maar een mooi oud gebouw Enne .... met zwembad en bar en restaurant ( hoewel dat laatste niet nodig is in de stad ). Dus het is al vroeg bier o’clock. Lekkere Quilmes aan de poel. En we gaan de route voor morgen bestuderen. ....... de bergen in, aan een meer in een bungalow. Zelf BBQen. Wat hebben we het goed.

Nog even de stad in en dan lekker eten. Hasta Mañana