Dag 11 Resistencia -Calchaqui zondag. 29-10-17

29 oktober 2017 - Calchaquí, Argentinië

We gaan verder naar Santa Fe.

Resistencia zou bekend staan om de vriendelijke mensen en dat klopt. We worden ten afscheid zowel door de man als zijn vrouw om de nek gevlogen en gekust. Allebei. Eerst bij het overhandigen van de sleutel en dan nog een keer voor we de auto instappen. We gaan richting zuiden. Naar Vera in de provincie Santa Fe! Het eerste stuk achter een vrachtwagen vol met mensen die naar een markt gaan. Het is zondag dus lekker rustig op de weg. Te rustig. Het enige spannende momentje is dat we zijn vergeten te tanken maar net op tijd een pomp vinden. Verder is er niets. Gras, zonnebloemen en bomen....... en koeien en paarden.

We willen naar de bergen!!! Maar dat duurt nog een paar dagen.

We gaan koffie drinken in een chauffeurscafe. Geen Max Verstappen maar wel races op tv. Het zit er allemaal gemoedelijk bij elkaar op zondagmorgen allemaal aan de limonade dacht ik maar volgens T kun je niet de hele dag limonade drinken Toen ik ging betalen bleek het Citroen aangemaakt met een soort jenever in een limonadeglas. Ja dát lust ik ook wel!

We worden achtervolgd door een donkere regenwolk maar die lost op voor hij ons kan inhalen en we komen nu ook weer door wat dorpjes. Sommige arm en vuil. En bij sommige staat een fabriek en dan zijn ze rijker en is de stad schoon, met grote huizen.

We rijden door de citrushoofdstad het ziet er oranje van de zakken sinaasappels langs de weg. Lijkt nederland wel als we mee hadden mogen doen. Ze zijn ook erg lekker en zoet. Alles proberen!

We zijn vroeg vandaag maar in de beloofde tuin kunnen we niet gaan zitten. En de beloofde Bar en Restaurant zijn gesloten.

Dan het dorp Calchaqui maar in...... gezellige zondagmiddag.

Het hele dorp zit op de plaza te kienen. Erg grappig. Groot bord met nummertjes. De spanning op de gezichtjes onder de zinderende zon.

Maar een restaurant is er niet te vinden. Uiteindelijk een hamburgertent weten te vinden. En nog een ander frietkot. We zullen zien wat het wordt. In elk geval GEEN Chinees voor T vanavond. Echt zielig.

Tja het was een saai dagje vandaag. Maar dat komt allemaal goed als we de bergen in trekken.