Dag 9 11/5/14 zondag

11 mei 2014 - Negotino, Macedonië

Het was me het feestje wel gisteren! ( Niet dus )De gasten kwamen druppelsgewijs binnen. Tafels waren gedekt en opgediend. Iedereen die binnenkwam ging zitten en was al aan het eten en de helft was er nog niet. Op sommige tafels was het eten dan ook al ver op toen de laatste gasten arriveerden.
Wij zouden dat ongezellig en onbeleefd vinden. Het feest gingen we niet afwachten dus op de kamer songfestival opgezet.
Was zelfs nog even spannend.
Om negen uur zijn we opgestaan vanmorgen en we zitten een beetje in een impasse. Macedonië is erg mooi dus gaan we verder naar Griekenland of blijven we nog. We weten het nog steeds niet. In elk geval niet in dit hotel. Het is prachtig en zo maar kon niet liggen op die planken. Ik voel me net prinses op de erwt. Maar dat mag de pret niet drukken dus na een heerlijk ontbijt weer op pad.
We vertrekken naar Bitola. Jammer dat we net een zondag hebben uitgekozen om er een dagje van te maken. De bazar en alle winkels zijn dicht maar de terrasjes zitten al vroeg vol. Mooie stad.
We rijden via de R 1306 met een omweg naar Prilep.
De boeren zaaien hier nog met de hand en zijn druk aan het werk.
Jeugdsentiment. Haha
We rijden de berg op naar Krusevo een mooi stadje boven op de berg. Helaas geen terrasje. Op onze afdaling komen we midden in de ronde van Macedonië terecht. De wielrenners ploeteren naar boven. Er komt geen einde aan de eenzame fietsers. Ze zien er steeds slechter uit. Afzien jongens!  We wachten netjes aan de smalle kant van de weg tot de laatste bezemwagen.
Bij Prilep,na een dikke 60 km tussen  de gaten in de weg door te hebben geslingerd, is het tijd voor de lunch en een glaasje bier en wijn. Die gaten zijn wel netjes met krijt gemarkeerd maar volstorten? Ho maar!
Het is overal levendig en druk in de parken. Er wordt veel gesport.
Om vier uur komen we op de eindbestemming. Negotino. Eerst nog even achter de voetbal? Supporters van zwart-wit aan. Die hebben duidelijk gewonnen. Hotel Pamela in Negotino is het einde van de reis vandaag. Hèhè. Toch nog veel gereden. Maar het is zondag de winkels zijn toch dicht. Haha