Dag 11 13/5/14 dinsdag

13 mei 2014 - Peristasi, Griekenland

Gisteren naar een restaurant geweest en gevulde inktvis gegeten. Dacht dat ik weer zo'n baby zou krijgen, gevuld met ham en kaas. Maar nee hoor! Hier is een inktvis een ware octopus gevuld met feta en tomaat. Heel lekker maar ik begin nogal uit te dijen. En ik wil eigenlijk nog wel gaan snorkelen deze vakantie dus een beetje rustig aan. Alleen de octopus dus verorberd en van Theo zijn lamsvlees geproefd. Genoeg is genoeg. :). Heerlijk geslapen en vanmorgen hebben we een dagje op ons eigen. Nou .....half dagje. Dus ik vertrek om 8 uur richting strand en wordt al opgewacht door mijn nieuwe vriend. Hij heet yellow omdat hij gele ogen heeft. We maken samen een strandwandeling. Heel romantisch! Er is verder niemand. Bij de haven zijn de vissers klaar met de vangst van de morgen en wordt de vis verkocht. Daar krijgt yellow een nieuwe vriend. Maar toch blijft hij me achtervolgen. Als ik ga zitten ligt hij naast het bankje. Maar het is een lief hondje en ik geef hem straks wel een stukje worst. Als de winkels open zijn. Hij was gisteren ook al bij ons. Ik denk dat Theo hem wat heeft gegeven van de borrelhapjes. Jammer dat ik hem niet mee kan nemen naar huis. We slenteren een uurtje over het strand en dan is het shopping time. Twee uurtjes en wat euries later gaan we naar de Olympus. Helaas geen routeplanner die ons de weg wijst. Dus we typen maar wen dorpje in de buurt in. Fout. Na een prachtige route komen we op 40 km van de berg af in Dolichi aan. Er staat wel een mooi oud kerkje uit 1212. Met 6 stoelen erin. Heel mooi. We gaan even een bakkie dien en dan weer op zoek naar een bergweggetje. Theo heeft wel ergens een bord gezien waar we eraf hadden gemoeten, maar zijn heilig geloof in TomTom heeft hem ervan weerhouden om af te draaien. Maar geeft niks, anders hadden we dit allemaal niet gezien. Op de terugweg even naar Petra gereden maar de weg eindigde bij een boerderij. De varkens kwamen ons vrolijk tegemoet gehuppeld dus zijn we maar weer omgedraaid. Nog even de stad in en dan begint het te regenen. Ineens is het koud zowaar! Nou ja. 15 graden. Maar even wat op de kamer geluierd en dan is het weer etenstijd goh wat gaat het toch snel. Alweer dinsdag. De helft nog voor de boeg. Want we bekijken het positief!