Dag 10 vrijdag 04-11-16

4 november 2016 - Mindelo, Kaapverdië

Om 7 uur al op. Ja hier lukt me dat wel. Heerlijk geslapen met de oordopjes.
Even een wandeling door de stad gemaakt tot Theo zo ver is. De stad is druk en er zijn veel bedelaars. Ze geven eerst netjes een hand, wensen je een boã dia, en dan vragen ze een sigaret of een muntje, en dan gaan ze door. Ze blijven gelukkig niet plakken of zeuren.
Ik ben erg vroeg op de markt. Er is niet veel te doen. Ook even het paleis bekeken. Roze. Ja over het kleurgebruik hier valt te twisten. Neon groen met oranje en paars met groen. Echt combinaties waar je hoofdpijn van krijgt.
We gaan lekker ontbijten en dan de boot voor morgen regelen. Om 15:00 uur morgen vertrekt hij naar São Antão. Maar vandaag gaan we eerst dit maanlandschap verkennen.
We regelen een auto en gaan toeren. Monte Verde op en het dramatische landschap is mooi van ruigte. Het lijkt uit de verte een maanlandschap maar dichtbij blijken de bergen toch groener dan gedacht.
Weinig bomen maar een waas van gras en hier en daar een maisplantage. We rijden terug langs de grote rivier. Ribeira Grande. Maar er is nog maar een klein stroompje van over. Wel staan hier palmbomen in de vruchtbare grond. En groeit de mais beter. Na alweer een prachtige tocht gaan we even calamaris en bruchetta's nuttigen. De piña collada is een deceptie. Gewoon synthetisch uit de fles. Die heeft geen piña gezien.
We maken nog een wandeling door de stad. Brede straten en errug heet. Na een drijvend terrasje gepikt te hebben in de haven ,gaan we met zware benen terug voor een siësta.
Veel indrukken weer vandaag. We hopen een paar dagen op Santa Antão te kunnen blijven zodat we even bijkomen van al dit moois. We zullen wel zien. No stress.
Na de siësta ga ik even naar de fruitoogst kijken. Nou ja ik kom er per ongeluk langs. Er zit een man in de boom te zagen en er staat er een onder om de tros op te vangen. Ik krijg er een paar die tijdens het zagen gevallen zijn. Zoet en wrang zijn ze. Wel lekker. Op het moment dat het ding valt komen passanten snel wat vruchten meepikken. De man in de boom kan er niet zo snel uit vanwege de zaag in zijn handen. Hij is niet blij merk ik aan zijn boze geschreeuw naar de vruchten pikkers. Helaas wordt het door zijn volume steeds drukker beneden aan de boom. Nieuwsgierig komen er nog meer mensen kijken en een vruchtje meepikken. Als hij er uiteindelijk uit komt en de mensen weg zijn heeft hij nog maar de helft over. Maar ja het is een openbare boom. Was wel erg amusant !
Nu gaan we nog even een kreeft uitlepelen en wat muziek luisteren en een paar pilsjes pakken. Maar daarover hoef ik jullie niks over uit te leggen want dat ken je wel Haha
Morgen meer !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade