Dag 9 donderdag 03-11-16

3 november 2016 - Mindelo, Kaapverdië

Goh wat een heerlijke dag gisteren maar vandaag gaan we weer verder.
We hebben om 10 uur met Angelo afgesproken om, voordat we op het vliegtuig stappen, nog even een laatste blik op een prachtige berg te werpen. Rui Vaz heet die.
We gaan hem tot het topje beklimmen. Natuurlijk niet te voet maar Angelo rijdt ons weer. Hij is een stuk stiller dan Pay maar dat is wel zo fijn 's morgens vroeg. Het is weer een prachtige route. Een aanrader!  De groene bergen en dan die kleurige huisjes ertegenaan geplakt. Het is de hoogste berg van het eiland en de geboorte plaats van Angelo die hier overal familie heeft wonen. Dus toetert hij bij elke bekende.
Na de rit en een drankje is het tijd voor het vliegveld en om 15:00 uur vertrekken we naar São Vicente. We vinden het allebei een beetje jammer om afscheid te nemen van dit mooie eiland. Alsof we al naar huis moeten.
De president vliegt mee Haha stopt een grote diplomaten wagen bij het vliegtuig en hij stapt gewoon bij ons in. Ben benieuwd of hij ook alleen een glaasje water krijgt.
Er is hier geen klassenverschil in de vliegtuigjes.
We komen aan in São Vicente.
Natuurlijk is het weer heel anders. We rijden naar Mindelo een havenstad en hebben een guesthouse geboekt boven een café. Lekker gemakkelijk.
We slapen aan de voorkant daar is een groot plein, een drukke weg en de haven.
De oordopjes liggen al voor ons klaar op de kamer dus dat belooft wat vannacht. Super klein kamertje maar wel gezellig. Ach we hoeven hier alleen te slapen als dat lukt.
Het is de culturele hoofdstad van Kaapverdië. En heeft de grootste haven. En erg levendig veel bars en winkeltjes.
We gaan het eens bekijken en strijken voor wat tapas en wat drinken bij clubnautilus neer.
Daarna proberen we de veerboot naar São Antão te regelen voor zaterdag maar dat is helaas gesloten.
Het levert ons wel een mooie wandeling door de haven op.
Bij zonsondergang notabene.
Wat later gaan we eten bij ons eigen Casa café Mindelo.
Het is na een paar caipirinha dat ik de gegrilde vis en garnaal echt wel kan waarderen.
Alles eigenlijk. De stad wordt steeds leuker. Maar dan wordt het toch bedtijd. Morgen de boot regelen en een eilandverkenning doen.

1. Trees Peeters:
    4 november 2016
    OOOoooooo wat is het toch weer leuk al je verhalen en foto,s
    ziet er erg mooi uit en gezellig op die spinnen na
    geniet saampjes groet Trees