31-10-2014 dag 9 vrijdag

31 oktober 2014 - Holbrook, Australië

Om half acht op en inpakken weer. We plukken de citroenen voor onderweg en pakken in.
Na een afscheid en 'tot over een maand' zijn we los en op weg naar Cooma. Van daar uit gaan we door de Australische Alpen richting snowy mountains.
We stoppen even voor een wandeling over de 'Fred Piper lookout'. Genoemd naar een buschauffeur!! Ja iedereen die 40 jaar op de bus zit krijgt hier zijn eigen lookout denk ik.
Dat zou iets zijn voor ambulancechaufeurs haha. Helaas hebben we in Nederland weinig of geen van dergelijke uitzichten. En de Razob is te klein.
Als we in Cooma aankomen blijkt er een motortreffen te zijn. We kopen een lot voor het Kinderkankerfonds met kans op een Honda CBR1000SP Fireblade. Ze sturen hem echter niet op.
We gaan shoppen voor de picknick en we draaien de bergen in.
Inmiddels is het 28 graden geworden. Dus heerlijk weertje voor de airco.
Als het tijd is om te eten zitten we zo hoog dat de temperatuur aanmerkelijk is gezakt. Ook is het bewolkt geworden dus rijden we door tot 15:30 en dan zitten we ook wat lager. We vinden een picknickplaats bij een lookout. Inmiddels is het weer warm en zonnig. Al de spulletjes van Ray en onze boodschappen ( veel te veel) worden uitgepakt en we gaan lekker kokkerellen. Op het moment dat alles staat te pruttelen plotseling een zwerm vliegen, wel honderd!! Haha dus met wapperende handjes eten. En zeker met een tortilla is het ook nog eens goed voor de lijn want de Rosbief, pepertjes , ui en sla valt er allemaal tussenuit met dat gewapper. Maar zeker voor herhaling vatbaar. Het smaakt buiten een stuk lekkerder dan in een restaurant.
We rijden verder de outback in maar komen amper nog in bewoond gebied! Uiteindelijk als het nijpend wordt( s avonds valt hier moeilijk te rijden met die kangoeroes op de weg) vinden we in Holbrook een motel.
Het is dan 18:00 uur. Even bijkomen en dan een restaurantje zoeken. Hoewel helemaal niet in Theo's regelmaat. Maar zogenaamd omdat het t dichtstbijzijnde was komen we bij een Chinees uit.
Ik geef maar toe en even later smullen we van de Peking eend en de  hete biefstuk. Het was een lange dag in de auto maar een prachtige route.
Tot morgen weer.  Leuk ! al jullie reacties op mijn verhaal. Bedankt.

1. Trees Peeters:
    31 oktober 2014
    ja geweldig om dit ook mee te kunnen maken via de labtop groet Trees