30-10-2014 donderdag dag 8

30 oktober 2014 - Merimbula, Australië

Na al die wijntjes gisteren valt het niet mee om op te staan. Maar om half 10 hak ik de knoop door. Na het ontbijt wat al voor me klaar staat gaat het een stuk beter.
Trudy is naar het werk en Ray slaapt nog.
Vandaag een landkaart kopen zodat Ray ons de mooie plekjes kan aantekenen en we de volgende rit kunnen plannen. Morgen gaan we weer verder want er is zoveel te zien en te doen. De eerste week is omgevlogen.
Dus eerst de stad in voor een landkaart. Het plan is nu om door de "outback" naar Mount Isa te gaan en dan via  Cairns weer af te zakken naar Melbourne langs de kust.
Maar eerst gaan we naar het strand waar Ray ons een heerlijke kipschotel op de BBQ klaarmaakt. Het gaat niet zo goed met hem En als we thuis komen moet hij even weg om een ECG te maken. Het is maar goed dat we morgen gaan, kan hij een beetje tot rust komen.
Als ze terug zijn en ik laat vallen dat de barbecue zo leuk is krijgen we een hele kist met potten, pannen,en alles wat maar nodig is om te gebruiken bij een etentje op de BBQ.
Het gas en gebruik van de openbare bbq's is gratis in Australië. Maar een bord en kopjes, peper en zout etc. Is wel handig. Wat zijn het toch lieve vrienden. We spreken af om de laatste dagen met zijn zessen door te brengen in Alphington. Ray en Trudy komen dan naar Tony en Wendy en wij ook.
Maar dat duurt nog een dikke maand. Eerst maar eens verder reizen.
Om acht uur staat de lasagna klaar en na de nodige wijntjes gaan we lekker slapen want morgen gaan we weer verder.