31/10/13 Dag 26. Big Sur. Morro Bay

31 oktober 2013 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

We rijden om half 10 weg. En eerst maar Carmel voor het eerste witte strandje. Theo hoopt een walvis, en ik een zeearend te zien. Eerste stop is Point Lobos. Een mooi reservaatje maar geen koffie. Dus daar blijven we niet zo lang. Even de prachtige bomen bewonderd en gewandeld. Koffie is nu onze eerste levensbehoefte. Verderop is een restaurant. Ik denk dat een jongen ons wijst waar we de auto neer moeten zetten maar hij geeft ons een kaartje en zal voor ons de auto parkeren. We  gaan akkoord, voor een nieuwe ervaring maar hadden beter moeten weten. KEI duur restaurant !! Wel mooi uitzicht maar $ 40 voor een bordje havermout en een glibberig ei en 2 halve kopjes koffie en nog $5 voor de parkeerboy. Wat een ontbijtje!. En er zat nog niet eens een filmster in het restaurant !! Verder gaat de route. Langs steile klippen, een oneindige Zee, blauwe lucht en prachtige eiken en cipressen, krom van de hevige stormen. We komen maar één keer op zee niveau. En de rest zitten we af en toe op grote hoogten. Prachtig, en na elke bocht wordt het uitzicht beter. Wauw. We zien geen walvissen. Maar wel een paar condors. En vooral mooie Bomen. Een paar hagedissen. En zee, veel zee. We nemen de tijd. En stoppen vaak. Hier voor een wandelingetje, daar voor een fotootje. Het weer is prachtig. Halloween is comming!  We eindigen in Morro Bay. Even shoppen, mensen verkleed als heksen en zombies in de supermarkt. Op tv is het helemaal een gekte. Motel met uitzicht op de haven en de rots. Prachtige zonsondergang Pizza op de kamer. Pilsje erbij. Een perfecte dag is weer voorbij. Bijna. Nog een borrel. Het is tenslotte weer donderdag.