01/11/13 Dag 27 Ventura

1 november 2013 - Ventura, Verenigde Staten

We staan op om naar de Morro rots te gaan. Er zou veel wildlife zitten. En ook veel valken. Maar ze waren waarschijnlijk net aan het slapen. Een valk gezien. Van plastic, en boven op een auto. 3 zeehonden. Waarvan er twee werden uitgelaten door het baasje en lekker in zee zwommen. De derde was wel een echte. Een paar zee otters. Liggend op hun rug in het water hun buik als tafeltje voor het ontbijt gebruikend,  of met het koppie net boven het wateroppervlakte uit.  Grappige beestjes. En meeuwen. Veel meeuwen. Zeker toen we onze bagel aan het eten waren, zaten er een hoop tegen ons te krijsen.
Je zou denken dat de Morro rots nog een actieve vulkaan was. Zo hebben de meeuwen de hellingen ondergescheten. En ( helaas) mochten we hem niet beklimmen ;).  Dat was (g)een tegenvaller!! Pffff daar komen we goed weg.
We gaan weer verder. Richting Lompoc.
En onderweg wordt duidelijk dat we weer in de bewoonde wereld zitten. Vakantiehuisjes en reclameborden gaan langzaam maar zeker het landschap domineren. Jammer dat ze zo een lelijke huizen in zo een mooie omgeving neerzetten. En de oneindige zee krijgt het aangezicht van een olieveld. In plaats van jaknikkers staan hier wel 20 olieplatformen. En nog meer in de verte. Ja de vooruitgang........
We slaan Santa Barbera mooi over en rijden door naar Ventura. Daar is het toch ietsje goedkoper overnachten. En hopelijk wat kleiner.
Een gezellig stadje, even rondwandelen tussen de restaurants.  Eindelijk een echt Cafe gevonden we gaan voor een pilsje in de haven

Het is tenslotte vrijdag en bier o'clock.

Later lekker Sushi gehaald en Theo chinees, als we vertellen dat we uit Nederland komen zegt de mevr dat er vandaag iemand is doodgeschoten door een amokmaker. eenmaal op de Kamer TV aangezet en jawel grote paniek en veel vertragingen. Gelukkig gaan we woensdag pas dus zijn we veilig. Wat een rare wereld.

Gelukkig zegt mijn Fortune Cokkie iets heel leuks. En Theo zal ook nog een bloeiende Cariere tegenmoet gaan.

Nu nog een borreltje en dan lekker slapen