30/10/13 Dag 25 Monterey

30 oktober 2013 - Monterey, California, Verenigde Staten

30/10/13. Dag 25

Na een uitgebreid ontbijt rijden we voor een relaxed dagje naar Monterey. Jawel van het concert in de jaren zestig waar Hendrix en Janis Joplin voor het eerst voor een groot publiek optraden, en waar Otis Redding bekend werd. De Nationale parken zeggen we vaarwel. Het was weer zo mooi gisteren. Yosemite, terwijl we die bijna hadden overgeslagen vanwege de brand. Maar we hebben weinig gezien van de destructie, waarschijnlijk ook omdat er nogal wat wegen waren afgesloten.

Vandaag een dag van easy en go with The flow. De laatste week is ingegaan. Bah niet aan denken dat volgende week woensdag al weer zo snel is. Gisteravond zijn we aan de bar blijven hangen.  De eerste gezellige saloon waar men ook bleef om te drinken en niet alleen naar een van de zes!!! Tv schermen zat te staren. Het was best gezellig. Zeker na een paar Jägermeister. En ik had geen koude voeten meer. Haha

Dus een rustig dagje richting Monterey. We komen voorbij een groot meer, kunstmatig aangelegd en dit meer verzorgt een groot gedeelte van Californië van water. Dat moet ook wel want de eerste paar uren rijden we door boerenland. Pistache, amandelen, aardbeien, sinaasappels en druiven en nog een hoop groen waaraan we niets zien hangen en dus ook niet weten wat het is. Of wat het voor de oogst is geweest.
We stoppen weer bij een delicatessenwinkel annex kermis annex antiek show annex snoepfabriek en wijnproeverij.
Leuk om te zien maar we missen toch een doel vandaag en lanterfanten maar een beetje rond. Na een koffie gaan we maar weer verder en komen om 13:00 uur aan de andere kant van Amerika uit. Monterey Bay. Ik verwachtte een hoop oudere jongeren maar dat valt erg mee. Een mooie Haven is er en de zeehonden mopperen hier om een plaatsje op een vlonder. Drie mogen er niet op en je hoort ze al van verre oinken. Om de hoek ligt er een alleen uitgebreid in zijn eentje te oinken dat er nog plaats genoeg is bij hem op de plank. Maar ze mogen hem niet zo, geloof ik. Wel komisch om te zien.

We rijden door een straat met grote mooie bomen waar in oktober tot mei de Monarchvlinders bezit van nemen met duizenden staat in de LP. Maar we zien er geen een. ( persoonlijk ben ik daar niet rouwig om met mijn Fobie voor  Fladderaars).

We gaan een pilsje pakken in een ' echte' Engelse pub en daarna eten in de haven.Met uitzicht op zee en eindelijk weer verse vis! We hebben het zo slecht nog niet. Het was geen hoogtepunt vandaag maar vervelen kunnen we ons nog steeds niet.