30-11-14 dag 39 zondag

30 november 2014 - Bathurst, Australië

We gaan weg uit Sydney. Richting blue mountains. Hier zijn we al ooit met Arno en Bernie geweest maar toen was het slecht weer. Nu gaan we terug om ze nog een keer in volle glorie te bekijken. Vanmorgen schijnt de zon nog. Maar voor straks zijn flinke onweersbuien voorspeld.
We rijden dus naar de blue mountains. En wat zijn ze nog mooi. De three  sisters is de meest bezochte plek maar wij gaan brunchen op een eenzaam stukje wat verder weg.
De pizza die over is van gisteren wordt soldaat gemaakt. Ver weg horen we al gerommel van het onweer. En zien we de bui al hangen.
Chefkok Theo kookt. Het gaat erg snel met de koekenpan van Ray, dus de helft verbrandt maar de rest smaakt heerlijk. Ook vanwege het uitzicht. Het lijkt de Grand Canyon wel. Alleen rustiger en vol bossen
Ik beklim nog even een rots voor de "fotoshoot". Goh ! Valt nog mee op mijn ouwe dag.  De lucht wordt dreigender dus het wordt tijd om door te rijden. Nu richting Bathurst. Daar vinden we een motel. Hemel op aarde na dat kot in Sydney. Vriendelijke jongen, die eigenaar!  Het is de helft goedkoper. En gratis WiFi zodat Theo voetbal kan kijken.
We zijn weer helemaal blij. Nu nog een bottleshop zoeken want de wijn is op.
Eerst naar de RSL club om te eten. Daar is toevallig net een loterij vanavond  en daarmee ook een hoge bezetting. Er staat een rij van jewelste dus gaan we eerst voor een biertje.
En  om de tijd te doden koop ik maar een lotje voor de loterij. Na het gedicht en de minuut stilte van 18:00 voor de gevallenen. " Lest we forget" ,begint de loterij. En helemaal niks gewonnen. Dat ben ik niet gewend!! Maar volgende keer beter. Het eten is lekker ; steak natuurlijk. En het biertje valt ook niet tegen intussen regent het flink.
Om acht uur gaan we terug naar het motel. Moe van het lopen, klimmen en wandelen, maar voldaan.