1-12-14 dag 40 maandag

1 december 2014 - Wagga Wagga, Australië

Goh wat gaat de tijd snel als je plezier hebt! We zijn laat vandaag. Om 10 uur verlaten we Bathurst richting Cowra. Een mooie stad Bathurst. Het eerste stadje in Australia aan de andere kant van de Great Dividing range. En dat is te zien. Mooie historische gevangenis, want zo kwamen ze het land in, de Engelsen, in het begin. Broodje pikken en hup! Enkeltje Australie: gratis !
We pikken ook de laatste zon nog mee tijdens een brunch picknick.
Maar vanwege de hordes vliegen gaan we weer snel verder.Het smaakt niet meer als je ze van de kaas moet vegen en je nooit zeker weet of er eentje mee naar binnen vliegt.

We gaan de 10000 km voorbij. En we zijn weer in de graanvelden van het zuiden. Waar we begonnen zijn. We gaan niet via dezelfde weg terug want je moet nooit twee keer hetzelfde doen. Dus we kruisen onze oude route en maken er een achtje van. Aangezien we weer in het achterland zitten en geen bereik op de radio schaffen we maar een paar cd's aan. Ze hebben zelfs de nieuwe FooFighters! Dat zou je niet verwachten van een country georiënteerd land.Lekker rijden met een goed muziekske en we zijn er zo!

We komen door "het Mierlo " van Australië . Young heet het plaatsje. Kersen kersen en nog eens kersen, van kersenjam tot kersentaart en kersensap. Je kunt het hier langs de weg allemaal krijgen. De pluk is in volle gang dus er valt weinig te pikken voor Theo. Dus kopen we maar ergens een pondje.

Om half drie komen we aan in het motel. Na de laatste was te hebben gedaan en opgehangen, mij ingesmeerd, badpak aan en zwembad in. ..... begint het te regenen! Het is maar een buitje en Theo blijft stoïcijns bij het zwembad zitten. Toch zitten we hier prachtig. Het duurt maar even, de regen.Maar de zon laat zich niet meer zien.
We gaan maar wat eten halen. Sushi voor moi en Thais voor Theo. Hij heeft zijn zondagse Chinees en de Surinamer ook al moeten missen gisteren. De bottleshop verzorgt ons voor de rest van de avond. Met Bailey's en Cowboy. Lekker nippen bij mijn boek.