29-10-2014 woensdag dag 7

29 oktober 2014 - Merimbula, Australië

Om 6 uur na een heerlijke nachtrust wakker geworden en een stuk gaan wandelen. Bultjes zijn weg aan het trekken op mijn benen. Gelukkig. Alleen mijn nek jeukt nog  maar ik ben blij!!
Even een wandeling gemaakt en om acht uur gaan we ontbijten.
Het is niet ver naar Merimbula dus we doen rustig aan.
We gaan voor een cappuccino naar het Bellbird Hotel. Kopen een paar potten zelf ingemaakte zit uitjes met rode en groene pepers. De eigenaar geeft ons mee de azijn te bewaren Daar kun je nog maanden augurken in blijven stoppen, die dan ook wat peperig gaan smaken.  Hij haalt een pot uit de koelkast met augurken. De azijn is inmiddels op thee gaan lijken en we mogen proeven. Ik pas want ik heb al bultjes maar Theo smult er van.
We stoppen nog even om de Bell birds te luisteren maar vinden ze nog niet meteen. Ieder belletje is een vogeltje wat Ping zegt. Haha
Ik ga nog een keer proberen het op te nemen als Theo klaar is met zijn augurken-inmaak-plan te beschrijven.
Om 12 uur maken we de afslag Genoa Peak. Onverharde weg. Om de zoveel tijd zit er een tak klem onze de wagen maar we zetten door. Eindelijk zijn we er en jawel dan nog 2 uur lopen naar de top. We doen een poging maar weten al dat het onbegonnen werk is.  Zeker op slippers. Maar het is mooi hier das zeker!! Klein picknickje dan maar.
Om  half drie is het lunchtijd in Bateman's Bay. Het stadje waar vroeger orka's werden getraind om de walvissen de baai in te jagen. En zo de walvisvangst wat gemakkelijker te maken. Handig bekeken!
Om 16 uur Komen we aan bij onze vrienden. Het wordt een gezellig weerzien. Tot laat.