28-10-2014 dag 6 dinsdag

28 oktober 2014 - Lakes Entrance, Australië

Na een rusteloze nacht,een koude douche, warm ontbijt en nog warmer afscheid vertrekken we met z'n tweetjes richting Metung. Dit ligt aan de zuidoostkust. 311 km verderop. De airco gaat op koud tegen de jeuk en de bultjes. Het is lekker weer om te rijden. Bewolkt en grijs en nu en dan regen.
Maar teenslippers en katoenen broekie zijn toch wat te optimistisch. Als we in Newburough gaan lunchen is het maar 11 graden en harde koude wind.  Goed voor de bultjes!  Haha. Broodje kip en er wordt ,speciaal voor ons dutchies, door de man van de coffeeshop een supersterke cappuccino gebrouwen.

De omgeving lijkt op Hobbitland. Heuveltjes van gras met schapen en koeien. Je ziet dat het lente wordt aan de hoeveelheid jonkies.
Enfin om 16 uur zitten er weer 330 km van de reis op en zijn we toch in Lake Entrance terecht gekomen.(Metung was nog niet toeristenklaar)  Halverwege Melbourne en Merimbula, zijn we, Daar wonen onze andere vrienden Ray en Trudy. Hier zullen we morgen en overmorgen blijven slapen is de bedoeling.
Verder gaat de planning nog niet omdat we Ray' s expertise willen gebruiken door tips te vragen over de route. Aangezien hij een jaar reisleider is geweest en zelf heel Australië heeft gezien kan hij ons mogelijk nog wat juweeltjes van het land leren kennen.
We hebben een kamer geboekt in Absolute Entrance motel. Helaas is de  jacuzzi lek maar dat lijkt me geen probleem nu ik al heel blij ben met een koude douche tegen de kriebels.
Als het morgen niet minder is ga ik even langs bij een huisarts of zo. Want nog een nacht weinig slapen haal ik niet meer.
Het is hier trouwens prachtig!  Storm op zee en op het meer. Mooi gezicht al die golven. Surfs up!!
Maar toch een klein beetje frisjes. Als de wind wat is gaan liggen ga ik even naar het prachtige uitzicht kijken wat opzij van onze kamer ligt.
Om 17 uur is het bieruur voor Theo, en voor mij het ciderkwartier aangebroken. We gaan naar Miriams restaurant. Met uitzicht op een haventje. Natuurlijk wordt het hier een visgerecht.  Voor Theo Spaans. En voor mij een proeverij van lokale vis.
De vangst van de dag was niet al te best aan mijn bordje te zien. Een visje, wat Peer allang terug de Dommel in had gegooid, zo klein. Een baby inktvis. 5 garnaaltjes en een "bug". Soort kakkerlak van de zee. Maar Theo had een paar kreeftenpoten waar ik "u" tegen zei. Net zo rood als de mijne maar wel in een soort tomaten saus. Hem te zien worstelen met die notenkraker en klein ruggekrabbertje was een lust voor het oog.
Om half acht is mijn dag om. Ik ga nog wat lezen en neem een borrel sleepjuice.  Hopelijk slaap ik na de koude douche en het smeren zodat ik een beetje gezellig ben als we bij onze vrienden aankomen. Truste allemaal.