27-10-2014 Australie dag 5 maandag

27 oktober 2014 - Alphington, Australië

De laatste dag bij Tony en Wendy is aangebroken. De plannen zijn: een picknick en een wijnproeverij en strand.,maar om 1 uur vannacht begint het onweer en regen dus het plan zal snel veranderen. Er valt alleen vannacht al eenderde van wat normaal in heel oktober valt. "Wettest day of the year" Overstromingen, verkeerschaos noem het maar op, alleen vandaag.
Om 7 uur regent en onweert het nog steeds.
Dus de plannen veranderen in BBQ thuis. Ik vind het niet erg. Heb vannacht een allergie opgedaan en zit onder de jeukende bulten. Word er gek van! Gelukkig is de hydrocortison gewoon te koop dus kan er gesmeerd worden in plaats van gekrabd.
Om 12 uur zijn we terug van de boodschappen en de zon komt wat door. Kippevleugeltjes, wijntje en brood  voor de barbecue en een t-bone steak voor Theo. En natuurlijk horen daar pepertjes bij. Heeft hij zelf gekocht voor 15 cent en met $50 afgerekend.
Maar hij is heel blij met de twee pepertjes in zijn tasje thuisgekomen. Het wordt een lui dagje op de bank. Ik ben er niet rouwig om na de slechte nachtrust. En ook de pillen helpen bij het middag dutje.
Na 20 jaar kijk ik, voor het eerst, weer eens een aflevering van 'the Bold and the Beautifull'. Afgezien van de liters Botox is er niet veel veranderd.
En met een wijntje is alles te pruimen.
Lekker relaxed dagje. Ik verheug me op de ketjaphoningkippevleugeltjes.
Intussen lijk ik op een rodehondgeval. De bultjes en brobbels spreiden zich langzamerhand uit over armen en benen en buik. Hopelijk komt het niet van de wijn!  Haha.
Ik pak nog maar een pilletje en hoop op beterschap in de ochtend.
Een heel lekkere barbecue is ons deel en daarna volgt een Avondje voor de buis. Tony moet morgenvroeg werken. Wendy gaat babysitten bij haar dochter en wij vertrekken vroeg naar Ray en Trudy met een tussenstop. Waarschijnlijk in Metung. Maat dat kan goed nog veranderen in Lake entrance. Vroeg naar bed en hopen op slaap en beterschap dus.

1. Gerrie:
    27 oktober 2014
    He Helma en Theo jullie komen niet om van de honger zien we wel, vervelend van die bultjes als het te lang duurt zou ik toch maar even langs een arts gaan je weet nooit nou we kijken weer uit naar het volgende verhaal gr Ger en Luci
  2. Trees Peeters:
    27 oktober 2014
    Hoi Helma en Theo
    Veel plezier op deze vakantie
    Helma wat de bultjes betreft niet te veel rode saus eten.
    In de hoop dat je er gauw vanaf bent
    lieve groet Trees