28/10/13. Dag 23 Visalia

28 oktober 2013 - Visalia, California, Verenigde Staten

Bij het ontbijt even bekijken wat we vandaag gaan doen. We hebben gisteren Death Valley al gedaan en zijn nu in Lone Pine. Wat een beetje ongunstig ligt voor Sequoia NP en Kings Canyon. Gaan we bovenlangs of onderdoor?  De bergrug is nevelig. De wolken proberen er van de andere kant overheen te komen. Dus waar we moeten zijn zal het nu wel regenen. Dat komt goed uit want als we er aankomen, vanmiddag, schijnt daar natuurlijk weer de zon !!!

Normaal doen we de laatste week wat rustig aan wat rijden en zo betreft. Maar nu willen we door, door, door. Dit gaat niet ten koste van het genieten hoor!  We zien zoveel moois. Maar gezien is gezien. En de eerste indruk telt! En het is zoveel!
Alleen zou ik wel eens wat willen shoppen!! Ik dacht na Barcelona dat ik dat nooit meer zou zeggen!! Maar ik ben nu weer een maand vrij van winkelen. ( met Theo is het in en uit de winkel, dan voel ik me te gehaast, en kan niet alles rustig bekijken,en af en toe iets vastpakken zonder dat hij meteen denkt dat ik het dan ook wil kopen, Hij is erg geduldig maar het werkt voor mij wat rustiger als ik alleen ga) Maar goed dat kan altijd nog.
We rijden ten oosten van de Siërra Nevada en kunnen niet over de berg dus moeten we naar het zuiden om in het  Sequoia National Park te komen.
In de bergpas regent het. Koude wind blaast om mijn oren als ik een fotootje van de rivier wil nemen.De weg meandert mooi met het stroompje mee naar beneden. En is smal, en waarschijnlijk ook glad met die regen.

Als we uit de pas komen, komen we in de Zon terecht en tussen de sinaasappels en druiven  velden.
We komen in Bakersfield. Tijd voor een pauze. De zon schijnt volop en we kopen allebei een zonnebril. Dit omdat ik (Onder Andere) een glas uit mijn zonnebril verloren heb. (Dat (Onder Andere) is voor mensen die me kennen, maar ter geruststelling....... Theo heb ik nog  en de rest wat kwijt is, is allemaal weer aangekocht )
Op het moment dat we de bril op de neus hebben gaat de zon weer weg en blijft het regenen de hele 150 km naar Visalia. Maar op het moment dat we aankomen gaat de zon weer schijnen, hoewel het fris blijft. We gaan de stad in en we drinken een pilsje in de plaatselijke brouwerij. Ik neem een hennep biertje. Maar merk er niks van haha!!
We nemen een Pizza  mee naar het motel. We hebben allebei slecht geslapen afgelopen nacht. Ik had een nachtmerrie en Theo omdat hij altijd slecht slaapt.
Morgen gaan we de sequoia's knuffelen. En naar King Canyon. Verder is alles nog ongewis. Maar waarschijnlijk wordt het niet minder leuk. Welterusten allemaal.