26-11-14 dag 35 woensdag

26 november 2014 - Port Macquarie, Australië

Dag 35 alweer. En het houdt niet op!  Vandaag weer een stukje richting Sydney. Gisteren hebben we daar twee nachten geboekt in het weekend. Normaal doen we dat niet maar ik had het op mijn heupen. Nu de zomervakantie hier begint en ook nog in het weekend. Heb ik het liever van te voren geregeld met die drukte.
De eindexamen klassen hebben vorige week al vrij gekregen, en alle pubers feesten in het hele land. En als er iemand kan feesten dan is het wel een aussie puber. Hele discussies hier op tv, hoe ze de jeugd in de hand kunnen houden. Maar dat is volgens mij al een heleboel generaties, en overal het probleem. Haha
We rijden om 9 uur weg. Eerst naar Grafton voor koffie.We moeten daarvoor over een eiland in de rivier. Eerst over een oude brug, dan 10 km langs de rivier af. Uiteindelijk met een veerbootje naar Lawrence en dan weer over een gammel oud bruggetje. Spannend tochtje.
In Glenreagh gaan we ontbijten bij het golden Dog hotel. Eerst zelf eten gehaald en daar voor de deur opgepeuzeld. Bij een afschuwelijk beeld van wat een Dingo moet voorstellen. Hoe kleiner het stadje hoe groter het standbeeld wordt.
Het is weer dichtbewolkt vandaag en mooi om te zien hoe het regenwoud de wolken in stand houdt door te verdampen. Je ziet de stoom er vanaf komen.
En het blijft druilerig tot 15:00 dan boek ik een motel in Port Macquarie.
We gaan daar in het Koala ziekenhuis kijken. daar worden ze opgelapt en weer in de natuur vrijgelaten.. Echt zielig om ze daar te zien zitten. Eentje is al aan de beterende hand want die zit lekker van zijn blaadjes te smikkelen. Maar de rest zit er doodstil bij. En eentje met zijn arm om de boom. Om weg te smelten.
Daarna onze dagelijkse activiteit: een wandeling langs het strand. Deze keer in het bos langs het strand. Een kalkoen vindt mijn broek wel interessant denk ik want hij achtervolgt me overal. Daarna gaan we naar de Thai om eten te halen. En dan is het toch echt de hoogste tijd voor ............