25-11-14 dag 34 dinsdag

25 november 2014 - Maclean, Australië

Ik had meer geluk met mijn stenen als Theo met zijn kokosnoot.
Theo wilde ook een keer de hamer gebruiken om de noot te kraken. Die lag immers al twee dagen op de achterbank te wachten op consumptie. Maar toen hij het groene ding van de bank nam zaten er veel mieren aan ...... En elke keer dat hij de noot op de stoep sloeg kwamen er meer tevoorschijn. Toen de eigenaar van het hotel kwam kijken wat dat voor een boze gast was. ( waarom zou je anders met een kokosnoot op de stoep slaan? ) schudde hij een keer met de noot en vertelde dat er een heel mierennest in het ding zat. Met de steel tussen twee vingers en de noot op armlengte van zich af heeft hij hem naar de vuilstort gedragen.
We vertrekken na het ontbijt en na het ruimen van de rest van de mieren die zich op de achterbank genesteld hebben . Pas om half 10 zijn we op weg door de bergen om anderhalf uur later in Byron Bay aan te komen. Het is nog steeds een Hippie stad maar nu meer voor commerciële doeleinden. Hoewel er nog veel Kathmandugangers van onze leeftijd tussen zitten. We gaan even het park in waar een trommel sessie wordt gehouden met de liefhebbers. ( of is het teambuilding? )
We rijden naar Lennox Head waar ik een sushi voor de lunch bestel en Theo een wrap met kip. hij vraagt er extra veel Chili erbij en zonder de Japanse mayonaise. Als hij klaar is en hij  onderweg een hap neemt blijkt er wel Japanse mayonaise in te zitten, geen Chili , en in plaats van kip zit er zalm in! ...Verkeerde wrap. Haha. Ik zou dat gezicht van de Australiër wel willen zien die een broodje zalm verwacht en dan een erg hete kip krijgt.

De rest van de week zijn er buien voorspeld dus we genieten nog even van de zon. Dat is de bedoeling : vroeg een motel en dan het zwembad in.
We rijden door naar Woodburn voor een motel maar helaas. De eigenaren zijn er niet. Een uurtje later zijn we in MacLean,en  vinden we een motel. MacLean , de naam zegt het al is van Schotse origine. Veel haggis en geruite lantaarnpalen hier.

Net als we in het zwembad springen komt  er toch een bui aan!! Hebben wij weer. Het ziet er ook niet naar uit of het maar een buitje is. Maar het zal wel verkoeling geven.
En inderdaad de temperatuur zakt naar 27 graden. We gaan naar de RSL club voor een biertje en wat eten. Het gaat onweren. Jammer. De Outlook is ook minder met dit slechte weer hoewel de wolken prachtig zijn. En het wordt ineens een grijze dag. Maar wat geeft het, het is wine o'clock. We hebben WiFi , Theo kan voetbal kijken. En ik vroeg naar bed.

1. Trees Peeters:
    25 november 2014
    wat kun je toch leuk schrijven, het leest prettig, een erg mooie reis
    nog veul plezier trees
  2. Gerrie:
    25 november 2014
    echt leuke verhalen, geniet er elke dag van, nog fijne dagen
  3. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    25 november 2014
    bedankt! Leuk om te horen!!/lezen in dit geval