24/9 Barcelona dag 2

25 september 2013 - Barcelona, Spanje

24/9 Barcelona dag 2
Vanmorgen werd ik om 6 uur wakker uit een soort coma. Mijn operatiewondje was weer open en bij het schoonmaken kwam er ineens Zijdelings een 2 cm lange hechting uit. Dat zal dan wel de oorzaak zijn geweest van de slechte genezing neem ik aan.
Vandaag de sagrada familia gaan bekijken en meteen twee dagen bustocht gekocht. Wat moet die Gaudí toch een geflipte geest hebben gehad. Wel mooi ik hou er wel van (de chaos past wel bij mijn 'State of mind') we beginnen vandaag om twee uur aan de sangria want ik ben te ingetogen volgens mijn vriendin. Dan maar even siësta en dan terug de stad in voor het shoppen want dat is toch ook een leuk tijdverdrijf? Hoewel ik daarover kan twisten sjok ik toch maar mee want daarna wordt er weer gegeten en dat wil ik niet missen!! Nu dus weer in de benen en winkelen !! Nou dat werd niks dus. Wij dachten dat alles dicht was vanwege de siësta maar nu is het de laatste dag van het festival en een feestdag dus alle winkels gesloten. Op de een of andere manier lopen we hier ietsje achter op de actualiteit. Dan maar weer de bus in voor de plaza espanya waar de afsluiting wordt gevierd met een groots vuurwerk. We zijn er om 19:00 en het plein staat al half vol. Helaas begint het vuurwerk pas om 22:00 uur dus lopen we ineens weer voor !!!
Enfin eerst maar even iets eten. Vissoep en paella lijkt ons wel wat. Ik bestel een glas sangria en komt de ober vragen of het een groot of normaal glas moet zijn. Dus ik zeg maar een groot. Komt hij een tijdje later met een hele kan aan ! Tja dat wordt drinken. Gelukkig helpt Gabi mee! Het eten is heerlijk en lichtelijk aangeschoten gaan we richting vuurwerk. Nou dat was waanzinnig. Wel een paar honderdduizend mensen en zo 'n vuurwerk heb ik nog nooit gezien!! Helaas moesten we ook weer met een paar honderd duizend naar huis. En 6 kilometer naar huis toe slenteren maakt erg moe. Welterusten dus maar weer