23/9/13 Barcelona dag 1

23 september 2013 - Barcelona, Spanje

Barcelona dag 1.

Vanmorgen om acht uur kwamen mijn vriendin en dochter me halen. Na de eerste opluchting dat ze zich beter voelde en we samen op pad konden. Bleek het toch niet door te gaan. Omg!! Wat erg!! Hartstikke vervelend. Nou, vanmorgen gaat ze naar de dokter een paardenmiddel halen en morgen nakomen! Ik hoop het zo! En toch hartstikke tof om mij naar het vliegveld te brengen. Ik moet wel gaan want mijn andere vriendin gaat rechtstreeks vanuit Oostenrijk en zit al te wachten in Barcelona. Veel zin heb ik niet met al die toestanden op het werk. Maar als ik straks aankom in barca MOET mijn verstand op nul en dan gaan we het gezellig maken en genieten van onze dagen. Ik hoop echt dat ze nog na kan komen. Maar gezondheid gaat voor alles.
Dus om half negen stap ik alleen in het vliegtuig en gelukkig zit er niemand naast me zodat ik lekker een tukje kan doen. Nou ja. Dat lukt niet maar boekje lezen gaat goed. Het heet ' voor ik ga slapen' en gaat over een vrouw die elke morgen opstaat met geheugenverlies. Het moet een thriller zijn maar ik ben er op dit moment wel jaloers op.
Ik vlieg met Ryan air en die verkopen rookloze sigaretten. Dus ik mijn pijpje. Jeugdsentiment ten top om te roken in een vliegtuig. Hoe lang is dat al verboden? 1987 of zo?
Na wat omzwervingen ( vooral in de metro kom ik om 16:00 bij hotel Minot aan. Gabi staat al op straat te wachten. Eerst even een pilsje op het terras er tegenover. Even bijkletsen en de teleurstelling van de afwezige verwerken. Dan gaan we op pad richting ramblas. De eerste winkeltjes hebben we al gehad. Mijn Oostenrijkse vriendin shopt graag. Maar de honger sloeg toe en na een salade naar de plaza catalunya gelopen en even concertje gepikt. Los Pulanos was de band op het merce festival. Maar het publiek was zo enthousiast !! Gelukkig was Gabi ook moe want ik was Totaloss en om elf uur maar weer naar bed. Alleen het liggen was al een genot. Hopelijk lekker slapen een keer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade