22-11-14 dag 31 zaterdag

22 november 2014 - Maroochydore, Australië

Wat een indrukken gisteren! Dat moet even verwerkt worden. We reizen vandaag weer verder maar gaan eerst even naar markt. Altijd de beste manier om iets te verwerken: door te shoppen hahaha.
De markt gaat niet door vanwege een triatlon in Hervey Bay.

We pauzeren in Maryborough of marieburruff ( daar zijn we nog niet over uit) voor de koffie en boodschappen. Maryborough is een mooie oude stad. Veel oude gebouwen en de geboorteplaats van de schrijfster van Mary Poppins. Ook Ned Kelly de bandiet wordt hier "geëerd".
We rijden verder naar Gympie. En OMG!!! Nog nooit in mijn leven zoveel suikerriet gezien als deze vakantie. Daar heb je ze weer, de velden, de dorsers, de treintjes en het gaat maar door!  Bij Bauple komen we dan toch bij een marktje uit. 5 kraampjes. We kopen een zak macadamia's ( zo van de boom ) en wat citroenen.
We komen er onderweg achter dat die noten niet te kraken zijn. Dus tijdens de lunch. ( in een eucalyptusbos) naar een steen zoeken. En daarmee is het boontje gedopt. Zo smaken ze ook een stuk beter na al die moeite. Ik heb bijna geen plek meer in de auto met die stenen, het zand en de noten haha

Ze verzinnen hier van alles met die vele kilometers niks of rietsuiker.....
Onderweg staan langs de kant verkeersborden met triviant vragen tegen de vermoeidheid. Eerst de vraag, en dan een paar km verderop het antwoord. Zo leer je iets over Queensland en blijf je wakker. ( wel vervelend als je af moet slaan na de vraag. De vraag blijft dan knagen en dan moet je thuis gaan Googlen ).

We rijden verder richting maroochydore, en slaan af bij een klein bordje met lookout erop. Even kijken. Nou dat wordt de mooiste tot nu toe. Over een gravelpad naar boven. Dan nog 1 km klimmen. Onderweg komen we wat abseilers tegen( goed zenuwachtig) het is een zware klim maar dubbel en dwars de moeite waard.  Kilometers ver kun je hier kijken. En in alle richtingen. Er zijn bijna geen mensen. ( omdat het maar een klein bordje was denk ik)
We genieten met z'n twee van het uitzicht. Mount Tinbeerwah. Gemakkelijk te onthouden haha.
Als we wat bekomen zijn van de klim en het mooie uitzicht, klauteren we over de gestolde magma weer terug naar de auto.

Dan wordt het zaak om onderdak te zoeken hier aan de sunshine coast. Dat valt niet mee. Hier beginnen de torenflats en toeristenprijzen. Maar uiteindelijk vinden we in Maroochydore een motel van onze klasse. Lekker rustig aan een rivier. Nu even lekker zwemmen. ( alsof we nog niet genoeg lichaamsbeweging hebben gehad. ) En dan een wijntje, biertje en de calorieën weer aanvullen