21-11-2014 dag 30 Vrijdag

21 november 2014 - Fraser Island, Australië

Vandaag naar Fraser eiland. Eindelijk na 20 jaar nog een keer terug. En hopelijk blijft het goed weer.
We worden door een bus opgepikt en naar de veerboot gebracht. Na drie kwartier varen, worden we weer in een bus met 40! mensen geplaatst. Butch is onze gids.Een beetje kortaf maar hij weet wel veel.Eerst gaan we naar het subtropisch regenwoud.Prachtige bomen en overal mos omdat het de afgelopen dagen geregend heeft. Mooie riviertjes stromen zonder geluid. Er zijn geen stenen op het Eiland omdat het uit zand is ontstaan. Ook zijn ze zo helder dat je op de foto's bijna het water niet ziet,je kijkt zo op de bodem.De dazen, horzels en muggen vallen ons massaal aan.  Overal aan gedacht. Behalve het antimuggenspul. Gelukkig pers ik elke morgen een citroen in het water. Zodat het wat drinkbaar wordt. En hier smeren we ons dan maar mee in. Het helpt zowaar een beetje.Tussen de uitleg van Butch hoor je dan ook de hele tijd : Pets, Klets en gemopper en gegil als er weer iemand gestoken is.
Na een uur door het regenwoud wandelen weer de bus in voor een ritje op het strand. Een oud roestschip bekijken wat gestrand is en door naar de gekleurde rotsen.

Het bewijs is geleverd. Nooit twee keer hetzelfde doen! 20 jaar geleden stikte het hier van de dingo's. (Wilde Honden) En ging je met hooguit 12 personen in een 4wd het strand over. Nu is er geen dingo meer te bekennen en zit je in een bus met 40 mensen.Er zijn restaurants en winkels gebouwd. Het is nog steeds mooi hoor! Daar niet van.

We gaan een uurtje pootjebaden in een riviertje en dan is het lunchtime!!
Yeah! We dachten nl dat alles inbegrepen was. En geen tijd voor ontbijt gehad. Dus hebben we kei veel honger.
En het is heerlijk. All You can eat: Nassi groenten en fruit. Geweldig! Kip Vis. Alles er op en er aan  Nu kunnen we er weer tegen! Nog steeds geen dingo gezien!
Onze nieuwe Duitse vriend: Dirk is wat ziekjes. Kan niet tegen de warmte. Het is echt zielig hem hier rond te zien lopen met zijn ziel onder de arm. Helemaal alleen. ( met zijn kater).
Na de lunch gaan we naar het zoetwatermeer. Waar het zand zo fijn is en rond dat je er juwelen mee kunt poetsen en jezelf een goede scrub beurt kunt geven.Puur wit strand helder zoet water, het enige meer wat 200m boven de zeespiegel ligt. Een wonder der natuur en Theo vindt het net het Wolfsven.
In elk geval wat de dazen betreft heeft hij wel gelijk!
Na een pondje vel te hebben afgescrubd en heerlijk gezwommen te hebben neem ik een flesje zand mee. Je weet nooit. De vorige keer kon je hier niets laten liggen omdat de dingo's je schoenen stalen. Zoveel zaten er. Nu geen een. Tja alles veranderd. Ons avontuur toen is nu massa toerisme geworden. Het nieuwe is er vanaf. Maar de natuur blijft. En die is wonderbaarlijk.

Om 5 uur gaan we weer naar het pondje en terug. We zijn kei kapot. Maar blij dat we geweest zijn en we hebben genoten. Vooral van de rit in de 4WD stadsbus. Dat geschommel en geschud is erg spannend vooral langs een afgrond.
Op het appartementje even bijkomen. Douchen en uit eten. Het wordt Porkbelly met boontjes. ook lekker! En nu een paracetamol, tegen de spierpijn van al dat geschommel en geschud en jezelf steeds tegenhouden, en slapen heerlijk !!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne:
    22 november 2014
    Het schip ligt er dus nog. Ook in 1989 toen genoten wij er van veel plezier
  2. Helma Toonen Dekkers Peeters:
    23 november 2014
    is dat al zo lang geleden? ik dacht 98!