23-11-14 dag 32 zondag

23 november 2014 - Toowoomba, Australië

Om zes uur wakker en fris en fruitig begin ik aan mijn ochtendwandeling. Langs de rivier af naar de zee. Om half zeven kom ik "toevallig " op een marktje. Leuke spulletjes maar er staat een muziekfreak bij die alle beroemde gitaren van verschillende bands heeft nagemaakt op schaal. Met snaren en al. Hij is erg enthousiast en heeft ook een iets groter exemplaar waar zowaar nog op gepingeld kan worden. Het zijn maar pieptoontjes maar er zit wel verschil in.
Na twee uur ben ik weer terug. Theo is al wakker en we nemen rustig aan een ontbijtje. En omdat T. er niet onderuit komt gaan we naar de andere kant van de stad om daar de echte grote markt te bekijken. Misschien hebben ze daar die uien met peper op azijn wel. Die hebben we namelijk nergens meer gevonden.
Het is weer lekker weer in Sydney is nu een hittegolf gaande van 40 graden en meer. En de bosbranden zijn ook al hier en daar.
We gaan om Brisbane heen naar Gatton. Via The Glashouse mountains. Een string oude vulkanen.
Door regenwoud. En gelukkig vande rietsuiker af. We rijden naar Toowoomba. En passeren zowel de 8000 km als ook de 40C graden. Bloody hot! We zijn ook weer in The Great Dividing Range dus weer in de bergen. De onweerswolken stapelen zich weer als we aankomen. Mooi gezicht is dat.
We gaan even het uitzicht bewonderen op picknick point. Bijna net zo'n hoogtepunt als gisteren, maar aangezien we er gewoon naar toe konden rijden en geen moeilijk klauterwerk hoefden te doen was het lang niet zo bevredigend. Bovendien bracht de halve stad daar de zondagmiddag door, zo leek het.
De beloofde WiFi houdt op bij de voordeur van de receptie van het kampeerterrein. Als ik ga klagen wil de man mij wijsmaken dat het door het naderend onweer komt. Maar als im zeg dat dat weinig ermee te maken heeft wordt hij kwaad. Zeker niet gewend dat een blondje verstand van zaken heeft. Enfin. Het was even schrikken. Want dit is de eerste keer dat ik een boze aussie meemaak. Buiten een paar dronken aboriginals in het verleden. Het zal wel door de warmte komen neem ik aan.  We gaan boodschappen doen. Vanavond lamsvlees met asperges. Zelf koken. ( Theo). De stenen die ik heb opgeraapt liggen in de diepvries en vanmorgen heb ik op de markt een hamer gekocht voor een dollar. Morgenvroeg ga ik hakken en kijken of er opaal in zit. ( de man van de opaalmijn heeft me verteld dat ik de stenen nat moest maken, in moest vriezen en dan was er maar een zacht tikje nodig om ze open te krijgen) ik ben benieuwd. Anders kunnen we de hamer voor de noten gebruiken als het met die stenen niks wordt. Multifunctioneel.
Inmiddels heeft T de teenslippers aan de wilgen gehangen en een paar sandalen aangeschaft. Dat loopt fijner. Maar vandaag zetten we geen stap meer. Het is wine o'clock.