20-11-14 dag 29 donderdag

20 november 2014 - Hervey Bay, Australië

Gisterenavond hadden we de eerste tropische regenbui deze vakantie. En ik moet zeggen, we hebben erger meegemaakt. Maar hij duurde wel lang en het bed trilde bij de donderslagen alsof het een aardbeving was. Voor het eerst tv aan en een oude aflevering van fawlty towers gekeken. Wat altijd leuk is. Voor zover we het konden verstaan vanwege de bui op ons dak.

Om half acht vanmorgen weer uit de veren en nu is het weer tijd om te vertrekken Het zonnetje schijnt weer maar wel wolken aan de horizon. Kijken of we ze voor kunnen blijven. Dat blijkt niet te lukken. Het regent de hele weg naar Rosedale. Nou dan maar binnen ergens koffie drinken. Het ziet er allemaal wel een stuk frisser uit met die regen. Alles lijkt groener nu het stof er af is.

We vinden het "Tiny Tea house" maar gelukkig : ze hebben ook Cappuccino. Gezellig optrekje. Zelfs een Tiffany lamp op de wc. Om half twaalf zijn we in Bundaberg. Stad van de rum. En de Barnett rivier. Daar willen we wel een tochtje over maken met een oud veerbootje. Maar de tocht gaat over de industrie in de haven en duurt 2 1/2 uur. Dan wordt het te laat om te rijden. ( ivm kangoeroes) en het dreigt ook te gaan regenen. Dus in plaats daarvan naar een macadamia "fabriek". Heerlijk troost eten die noten. En KEI gezond! Haha. We kopen een zakje voor onderweg. En verder gaat het door het suikerriet, Allemaal voor de rum denk ik.

In Hervey Bay boek ik meteen een nachtje bij. We zitten hier mooi, bijna op het strand. Wasje gedraaid en intussen strandgewandeld. Nu gaan we naar de Italiaan. En aan de vino.Heerlijk Gnochi met gorgonzola en champignon!

Morgen heb ik vast meer te vertellen dan gaan we naar Fraser.