21/10/13 Dag16 Pagosa springs Colorado

21 oktober 2013 - Pagosa Springs, Colorado, Verenigde Staten

We worden wakker op de helft van de vankantie. Albuquerque was een teleurstellende ervaring. Maar een minder dagje mag de pret niet drukken. We gaan naar Santa Fe. De oudste stad van US. De zon schijnt maar het is frisjes. We gaan een paar uurtjes het historisch centrum in. Maar behalve de Indiaanse markt,.verschrikkelijk dure souvenir winkels en de gerestaureerde kerk en pleintjes swingt het niet erg.
We stippelen een route uit door de bergen via Alamosa. Richting Colorado. We komen bij de Aboquiu dam. De natuur is prachtig en we willen alles bekijken. Dus bij de dam naar beneden off The beaten path zoals ze hier zeggen. In tegenstelling tot nieuw Zeeland zijn hier geen trappen. En mogen we er gewoon komen.  We komen bij een kleine zijtak van de Rio Grande uit. We volgen de Grote rivier nog steeds. Niet met opzet maar we komen hem steeds weer tegen. Zoals gezegd wordt de natuur steeds mooier. De bergjes in het begin van de reis doen ons nu niets meer. Ik ben bang dat zelfs de Gran Canyon tegen zal vallen na de route van vandaag. Maar dat zien we dan wel weer. Een hoop indrukken en Elvis songs verder komen we in Colorado aan.
We gaan naar Pagosa aan de rand van de Rocky Mountains. Een wintersport plaatsje waar het nog niet gesneeuwd heeft. We gaan naar de plaatselijke brouwerij ( het is tenslotte maandag ) maar je kunt er ook eten. De menu's zijn precies wat je zou verwachten. Alles heeft met bier te maken.
Het voorgerecht is vier soorten zelfgebrouwen bier. Kersen, Chili , chocolade en Karamel smaak. Niet echt heftig smaakje (het blijft bier.)
Maar heel lekker. Kippenvleugels in bier gemarineerd, op hop gerookt in een bierhoning saus. Ook lekker. Daarna een hamburger. Gewoon en zonder alcohol. Haha.  Ik Drink! daarbij een paar glazen zelfgebrouwen Cider, ik heb hem na het voorgerecht al zitten. De cider is 6,5 %, en drinkt als appelsap of aqua de Valencia. Haha ik hou er maar mee op. Komt vandaag nix zinnigs meer uit.