19-11-14 dag 28 woensdag

19 november 2014 - Gladstone, Australië

Vanmorgen tot half 8 uitgeslapen. Omdat Theo de eigenaar van het hotel zo aardig vindt vraagt hij maar om een kokosnoot te mogen plukken.
Mijn raad ,om te zeggen:" You have nice nuts, can i have one? " wordt niet opgevolgd. Haha. Maar hij heeft er wel een gescoord!

Koffie halen we bij een Roadhouse en de boterham met kaas wordt bij een rots geconsumeerd. Wat smaakt het buiten toch allemaal lekker!
Het is een bewolkte dag en er is regen en harde wind voorspeld.
Maar de temperatuur wijst nog 32 graden aan om 10 uur s morgens. Ik begin bijna op onweer te hopen.
De tour naar Fraser eiland is geboekt voor vrijdag en ook het hotel in Hervey Bay voor donderdag is geboekt. We rijden via Yeppoon naar Gladstone.
In Yeppoon zien we weer (voor een ton aan euro's )zwarte Kaketoes in een boom. Nu met oranje en gele staarten. Ze doen zich, net als ik, tegoed aan de plaatselijke vruchten. Alleen heb ik een Annanas en zij iets anders. En mijn ijskoffie krijgen ze niet!
We omzeilen Rockhampton via Emupark( was de naam van een dorp, geen Emu gezien)
We rijden naar Gladstone waar we om half vijf een Motel hebben. Het is hier vette kolen en industrie dus niet zo mooi als we verwend zijn. Maar het is maar om te slapen. En morgen hoeven we dan niet zo ver te rijden. ( maar 300nogwat kilometers. )
Op het moment dat we uitstappen trekt het dicht en wordt het donker aan de horizon.
De eigenaar verteld dat het gaat regenen en onweren en hagelen. Ben benieuwd. Temperatuur is in elk geval gezakt naar 25 graden. Haha. Nog steeds lekker!
We gaan ( met het oog op het weer ) een honderd meter verderop fish en chips halen.
We eten het op de kamer. En dan barst het onweer los.!  Wijntje erbij en bliksems kijken. Tot morgen.