18/10/13 Dag 13 Van Horn

18 oktober 2013 - Van Horn, Texas, Verenigde Staten

Al om half acht wakker en om half 10 op pad. We rijden eerst 100 km langs de Rio Grande af. Prachtige route. We vinden het eigenlijk nog mooier als het Nationaal Park. De Rio Grande is niet zo breed als ik dacht en de naam doet vermoeden. En er is overal controle 'borderpatrol'    Ze kijken dan of je geen Mexicaan in je kofferbak hebt zitten.
Na Presidio , waar de lunch uit de eerste pittig!! gekruide taco's bestaat , rijden we richting Marfa. Daar gaan we de townhall bekijken en we kopen wat tweedehands cd's. voor onderweg.
Van muzikanten die we helemaal niet kennen. Misschien kennen jullie ze.
Slobberbone: dit blijkt hardrock country te zijn. Alsof iemand banjo speelt op een elektrische gitaar met veel overdrive.
Gallondrunk: alsof het in een leeg fabriekspand is opgenomen. Drums lijken pannen. Zanger bijna niet te horen.
 En Lino: Miami jam. Jazzy gitaar. Beetje Tommy Emanuel achtig. Best mooi.
Tja en dan ben je weer zo 130 km verderop in Van Horne. We moeten nu wel iets zoeken om te slapen vanavond. De bergen liggen achter ons en het land is weer saai gras en kaal. Voor ons in de verte zien we wel wat heuvels, maar die blijven in de verte. Morgen verlaten we Texas en gaan we richting RockyMountains     Maar dit was een saai dagje op een mooie route na.