17/10/13 .Dag 12 Terlingua Ghost Town

17 oktober 2013 - Terlingua, Verenigde Staten

17/10/13 dag 12 Terlingua ghost Town

YES, YES. We hebben een re-start van de Shutdown. Alle parken zijn weer open! Wat een mazzel. Net nu we vandaag bij Big Bend National Park aankomen.
Maar de dag begint weer koud en mistig. Om half 12, net als we Alpine binnen rijden,klaart het plotseling op.

Even lunch halen bij de plaatselijke Mexicaan. Het is warm geworden met die zon dus nemen we het eten mee voor een picknick onderweg. We bespreken snel een hotel bij "de bocht". En dan gaan we weer verder. Het landschap veranderd dramatisch.

Foto's en films kunnen geen recht doen aan deze omgeving. Zo ruig en wild! Ik waan me echt in het "wilde Westen"en zie in gedachten overal tipi's staan en zweethutten en ook koeien, longhorns, Alleen de cowboys kan ik me niet voor de geest halen met de nieuwe generatie amerikanen in mijn blikveld. Hoewel ik vanochtend een sherif zag die snuiftabak kocht bij de pomp. Nog geen pruimtabak maar het leek er een beetje op zei hij.

We checken in in "Eldorado". Mooi hotel met yacuzzi en balkon. dan gaan we de Big Bend in. Helaas de weg naar de grootste Canyon is afgesloten vanwege wateroverlast. Maar we hebben bijna alles gezien. Er stak zelfs een slang de weg over. (mijn Totem). We dachten eerst dat het een kapot bandje uit een cassette was. ( het was een dunne slang ) Maar toen drong het tot me door. Bijna mijn eigen totem overreden!!  We zijn nog gedraaid maar weg was de wurm. De rest van de weg hebben we nog uitgekeken naar meer kapotte cassettebandjes en trage vuilniszakken ( dat zouden dan wel eens beren kunnen zijn , want die zitten hier ook) lol
Erg moe zijn we wel als we om 19:00 uur terug komen. En de foto's moeten nog verwerkt worden. Pfffff.
Geen Bar vanavond hoewel het donderdag is. Ik duik de yacuzzi in tot morgen!

Mijn totem is Snake: Na Vandaag dus: een kapot cassettebandje.

Theo zou een Otter zijn maar dat weet ik niet zeker

Het is maar dat ik het niet vergeet.