17-11-14 dag 26 maandag

17 november 2014 - Bowen, Australië

We blijven nog een dagje. Superluxe hut op enkele meters van het strand. Een Pauw is onze huisvriend. Tenminste ..... Dat was hij gisterenavond. Vanmorgen was het iets minder met dat gekrijs.
Hopelijk gaat het vandaag eens goed met onze kamer. We hebben al een sleutel en een douchekop afgebroken. Niet met opzet, ongelukjes gebeuren nu eenmaal. Ook deze vakantie weer het een en ander verloren, maar dat is niet nieuw. We zijn er op voorbereid.
Dus om half zes op om de zonsopgang te zien. Omdat we aan de oostkant zitten komt de zon op over zee en gaat onder in de bergen. Dus je moet vroeg op voor de mooie foto's.  Het is hetzelfde als eens zonsondergang alleen achterstevoren. Haha. Nu blijken we dus in een hoefijzervormige baai te zitten wat wil zeggen dat ik een uur klimwerk moest verrichten om aan de goeie kant te komen. ........ En dat valt niet mee om half zes, zonder bril, op slippers, slaapogen en ongewassen.
Dus na een uur was ik iets te laat om het moment suprême mee te maken. Maar ik heb mijn best gedaan en ben kapot!  Tja je moet er wat voor over hebben. Maar ik denk niet dat ik het morgen nog een keer ga proberen.
In ons hutje heb ik T. Wakker gemaakt met koffie. En een ontbijtje zoals een bergbeklimmer betaamd. Eieren met spek en tomaat op toast.
En een mango natuurlijk. Zit ik lekker te eten op het terrasje krijg ik ook bezoek. Een levensgrote ekster of kraai of zoiets landt zowat op mijn bord!  Ja en met mijn fobie moet je dat niet doen!  Dus in reflex sla ik hem van de tafel en hij valt!  Ja echt. Komt op zijn rug terecht, maar krabbelt snel overeind. Ikke spijt van mijn daad en wil het goed maken met wat brood te geven. Tja. En nu kom ik er natuurlijk nooit meer vanaf. Gatver. Die lorries waren nog wel leuk en handelbaar, maar dit?
Theo gaat vandaag oefenen met lopen op teenslippers. Haha. Hij is al 1x naar de auto geschaatst. Het valt niet mee.
We hebben een relaxdag. Maar het wordt wat warm op ons terrasje dus vluchten we de auto in om de omgeving te gaan verkennen en de airco open te draaien. We rijden door de mangobomen en naar de andere strandjes. Een groot paradijs! De camping is verlaten en na de lunch even siësta.
Na een half uurtje dutten weer tijd voor actie. We gaan snorkelen. In elk geval de zee in. Mijn lesje geleerd gisteren dus ik blijf bij de rotsen, en ga niet al te ver de zee in. Theo gaat ook zwemmen. Hoed op en zijn pijp in de kontzak. Niet echt slim maar na een paar uurtjes op het droge werkt alles weer.
En zo is het toch weer bier o'clock geworden. De Pauw komt het weer goedmaken van de herrie vanmorgen.
Ik schud mijn badpak een paar keer ( daar staan ook van die pauwenogen op) maar zijn verentooi gaat niet overeind in eerste instantie. Later wel, als hij met een boskalkoen aan de gang gaat. Volgens Theo was hij hem aan het versieren. Maar ik denk eerder weg aan het jagen. Met dat dreigende gerussel van die veren.  Maar ze zijn prachtig.
Ook de Magpie van vanochtend is er weer. Gezellig.
Wijntje, olijfje lekker niets doen beetje Pauwtje kijken, boekie lezen en FB bijhouden. Een lekker tussendoor dagje. Maar morgen gaan we weer verder. Er is nog zoveel te beleven!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl