16/10/13 Dag 11 Sanderson

16 oktober 2013 - Sanderson, Texas, Verenigde Staten

16/10/13 Dag 11

Om half 7 wakker. Dat is geen probleem hier. Het is in Nederland dan half twee s middags, dus zit ik goed in mijn  ritme.
Het is een grijze dag met veel regen. Overstromingen hier en daar en we moeten volgens de weerman door een koufront heen. Dus trui aan, lange broek en op weg richting de Big Bend. Het leek er gisteren even op dat de shut down een einde nam, maar dat was valse hoop. We kunnen de parken wel uit blijven stellen,maar we gaan het gewoon proberen. Misschien hebben ze de hekken wel op een kiertje gezet of kunnen we er overheen klimmen. Haha
Hopelijk is het wat beter weer want op dit moment is de wereld maar klein. Mist
Om twaalf uur klaart het wat op en zien we bergen in de verte. We zijn dan in Del Rio. Waar de Rio Grande een groot bassin heeft. We gaan proberen de Rio Grande ( tevens de grens met Mexico ) te volgen. Daarvoor moeten we door het Big Bend park. Het schijnt geweldig mooi te zijn.
Het lijkt allemaal vlak land maar ineens ziet Theo uit zijn ooghoek een canyontje. Meteen draaien ! We nemen een kijkje bij Seminole Canyon. En op het balkon van de parkwachter  komen we een man tegen die ons van alles verteld. In elk geval hebben we nu een alternatief  voor als " de grote bocht" gesloten is. We kunnen dan een avontuurlijk pad langs de Rio Grande volgen.

Maar ons eerste canyontje en indianenmuseum hebben we gescoord. Prachtig!
Nu een slaapplaats zoeken. We wilden eerst naar Dryden. Maar dat waren maar twee huizen. 20 mijl verderop ligt Sanderson. Dat zal het dan moeten worden. Want zover als je kunt kijken is hier niks. Het lijkt Australië wel !  Benzine haalt het nog net. ( hoop ik). Dus we mogen niet verkeerd rijden. En de TomTom is steeds van het padje. Avontuurlijk is het wel zo een roadtrip. ☺️
Gelukkig we hebben een motel. En de zon komt door. Wat een mazzel!!
Toch nog elke keer geluk. Als we uitstappen Pats! De zon!! Heel bijzonder!

De moteleigenaar loopt zich het vuur uit de sloffen. Koffie, knabbeltjes, handdoekje. Hij heeft ook een grappig Indiaas accentje. Hij zal blij zijn met ons, want er stopt hier niet veel. Ben benieuwd of we vanavond een restaurant vinden wat niet is dichtgetimmerd. Als het dan ook nog eten serveert is het helemaal top. Om de dag mag iemand een eetgelegenheid uitzoeken. Vandaag is het Theo's beurt. Haha ben benieuwd. Lol.