15/10/13 dag 10 Cotulla

15 oktober 2013 - Cotulla, Texas, Verenigde Staten

We gaan s avonds in een steakhouse  eten. Hebben ze geen T-bone!! Theo helemaal van slag haha en dat was hij al want hij had op zondag al geen Chinees gehad. Maar een rib-eye met een gepofte aardappel deed het ook wel. Na een paar borrels lekker slapen.
15/10.
Maar niet heus, krijg last van die airco overal. Het lijkt wel of ik op het werk ben zo een droge lucht en rode ogen en verstopte neus. Maar goed,
 We zijn op tijd op. De stoel die gisteren is buiten blijven staan blijkt nu verdwenen. Paniek! Maar iemand is zo vriendelijk deze binnen te zetten...... Opluchting.
We rijden naar Sandy Creek om daar een boterham te eten. Lekker buiten op een bankje. De lucht betrekt weer en het ziet er uit of we slecht weer krijgen. Donkere wolken rollen ons tegemoet.  Spannend!  Volgens " de kenner" zit er geen regen in. "Ja er zít wel water in maar dat kan niet omlaag komen ".
Die zin is nog niet uitgesproken of de ruitenwisser kan aan. Hahaha gelukkig viel er maar een beetje uit. We komen door Yoakum, Cuero ( indiaans voor Rawhide.) nog even gekeken voor laarzen. Maar geen laarzen gezien. Ook geen indianen trouwens.Wel een mooi stadje.
 Hier dreven ze de longhorns naar toe vroeger en werden de koeien gevild voor leer ( Rawhide)  Verder naar Yorktown en Threerivers. Waar , de naam zegt het al, drie rivieren in een meer eindigen. Helaas weer met een gigantische olieraffinaderij erbij. Het meer is wel erg groot dus gaan we even het Choke Canyon State park bekijken. Duizenden vlinders (aldus Theo, maar ik dacht eerder aan motten), en een reiger en een hertje of zoiets maar het was te vlug voor mij. Maar goed het fladderde allemaal om mijn hoofd dus ik wilde wel weg.
De koeien op de prairie maken plaats voor de ja- knikkers en de eeuwige vlammen. De tankauto's domineren de weg.
Je kunt wel ver kijken maar in elk blikveld zie je iets van een raffinaderij , opslag of pijpleiding. Het is een saaie route.
De dorpjes worden wel steeds mooier en authentieker.
Na een paar duizend roadkills te hebben gemaakt ( vlinders cq motten) arriveren we in Cotulla. De motorkap is grijs geworden. We gaan het dorpje verkennen. Ik hoop dat er een saloon is. Het is tenslotte dinsdag dus Theo's clubavond in de MIXX.