14/10/13 Dag 9. Eagle Lake Texas

14 oktober 2013 - Eagle Lake, Texas, Verenigde Staten

Om 9:00 vertrekken we voor een ontbijtje. En daarna naar het Johnson Spacecentrum in Houston.
Dit is wel leuker dan het JFK in Florida hoewel het me wel met de neus op de feiten drukt.
Ik weet nog dat we vroeger de stickers spaarden van de Apollo vluchten en die in de wc op de tegeltjes plakten. Omdat ze er met geen mogelijkheid meer af te krijgen waren, waren we genoodzaakt om ze allemaal te sparen zodat op elk tegeltje een sticker kwam te zitten. De tegeltjes waren nog lang niet vol toen het Apollo project werd stopgezet en dat was toendertijd eigenlijk mijn grootste teleurstelling wat ruimtevaart betrof.
Maar dit was terug in de tijd en het control centrum had minder technologie qua computers ( 5 megabite)  als er nu in mijn telefoon zit. Daar hebben ze dan toch mooi nog iemand mee op de maan kunnen zetten. Ergo moet ik met mijn iPhone wel een marsproject kunnen handelen. We doen de tramtour en gaan naar de film over het ruimtelab. Ook een foto moet er gemaakt worden maar die is zo idioot!  Ik schrik me kapot dat ik zo dik geworden ben na een week maar het is Theo's  arm die een hangbuik veroorzaakt. Later voel ik me weer superslank als we door een poortje moeten waar een man bijstaat die dit zelf nooit zal kunnen omdat hij l x b x h 1.50 m is.
 Om twee uur hebben we alles gezien en vervolgen de reis naar San Antonio. Nee toch niet het wordt Kenedy. Want San Antonio is te groot en we zijn pas na Zanderhalf uur uit de drukte van Houston ontsnapt.
We vermijden de snelwegen weer en gaan uitkijken naar een hotel om de avond door te brengen. Het landschap is nog steeds bosrijk en de velden met koeien komen nu opzetten. Dit had ik me van Texas ongeveer voorgesteld. Helaas nog geen cowboy gezien. We eindigen in Eagle Lake  3629 inwoners 6 kerken. Historisch stadje. Uitgestorven dat wel!  We rijden wat rond om bij het meer te komen maar helaas staan er allemaal huizen. De oude binnenstad is na een keer gasgeven en uitdrijven ook door. Tja dan maar een biertje pakken op de biljartavond. Het is tenslotte maandag. Club avond.